Studiekort og adgang til bygninger

Dit studiekort er din nøgle

Du skal bruge dit studiekort, når du skal ind i en bygning uden for åbningstid. For at komme ind i bygninger skal du scanne dit studiekortet og taste din pinkode.

Når du har fået dit studiekort, blive din pinkode sendt til dig på din post.au.dk-mail.

Hvis du mister dit studiekort

Hvis du mister dit kort, eller det bliver ødelagt, skal du bestille et nyt via mitstudie.au.dk.

Dine adgange til bygninger bliver ikke automatisk overført til dit nye kort.

Kontakt bygningsservice på Health for at få forny eller ændre din adgang til bygninger.

Hvad betyder numrene på dit studiekort?

På dit studiekort kan du finde de numre, der er vigtige for dig under din studietid:

1. Studienummer: dit unikke nummer, der starter med det år, du blev indskrevet. Administrationen bruger dette nummer, så det vil være en stor hjælp, hvis du oplyser det, hver gang du er i kontakt med universitetet.

2. Eksamensnummer: Kun nogle eksamener bruger eksamensnumre - læs mere om din specifikke eksamen gør på studieportalen under Undervisning og eksamen. Du finder også dit nummer i STADS under dine eksamenstilmeldinger.

3. AU-ID: dette er dit unikke id-nummer, som du bruger, når du skal logge på universitetets it-systemer. Du finder det også på mit.au.dk (se ovenfor).

4. Kortnummer: et fortløbende nummer som bruges af Bygningsservice.

Hvis du har et gammelt studiekort, skal du være opmærksom på, at du kan finde dine numre på mit.au.dk og i STADS.

Ansøgersoplysninger