AC-medarbejder - hvad er det egentlig?
Mange cand.mag.'ere får job som AC-medarbejdere. Men vil det egentlig sige? Hvad laver man så? Hvor kan få arbejde som AC-medarbejder?
Oplysninger om arrangementet
Tidspunkt
Sted
Aarhus, Tåsingegade bygning 1441 lokale 113
Hvad vil det egentlig sige at være ansat som AC-medarbejder?
Hvilke kompetencer kræver det? Hvor kan man finde job som AC-medarbejder?
Vi ser nærmere på, hvad det vil sige at være AC-medarbejder, og vi ser nærmere på hvor mange forskellige opgaver, der kan ligge i sådan et job.
Vi har inviteret Anne Hornshøj Thomsen, der er cand.mag. i Nordisk Sprog og Litteratur med sidefag i Dramaturgi. Anne er ansat på Socialrådgiveruddannelsen, VIA University College som studiekoordinator med ansvar for optagelsesvejledning og kommunikation. Anne vil fortælle om sin hverdag, hvilke opgaver der er i jobbet og hvilke kernekompetencer fra uddannelsen, hun oplever der er i spil som AC'er.
Vi har også inviteret Jonna Andersen, der er HR konsulent hos Mascot International A/S. Jonna vil fortælle om, hvilke kompetencer der vægtes højt når man som arbejdsgiver skal ansætte en AC-medarbejder.
Derudover vil Karen Henningsen fra Akademikernes A-kasse give en kort intro til jobbet som AC’er – de mange variationer af AC-jobs og forskellige arbejdsopgaver, gode udfordringer og eksempler på organisationerne, du kan finde jobbene i. Karen kommer også omkring vigtige nøgleord og forudsætninger som forretningsforståelse, målretning af kompetencer og netværk.
// PROGRAM
- 15.15 Velkommen
- 15.20 Intro til jobbet som AC-medarbejder. V/ Karen Henningsen
- 15.50 Mød en AC-medarbejder. V/ Anne Hornshøj Thomsen
- 16.20 Mød en leder, der har AC’ere ansat. V/ Jonna Andersen
- 16.50 Q&A