AC-medarbejder - hvad er det egentlig?

Mange cand.mag.'ere får job som AC-medarbejdere. Men vil det egentlig sige? Hvad laver man så? Hvor kan få arbejde som AC-medarbejder?

Oplysninger om arrangementet

Tidspunkt

Torsdag 11. april 2019,  kl. 15:15 - 17:00

Sted

Aarhus, Tåsingegade bygning 1441 lokale 113

Hvad vil det egentlig sige at være ansat som AC-medarbejder?

Hvilke kompetencer kræver det? Hvor kan man finde job som AC-medarbejder?

Vi ser nærmere på, hvad det vil sige at være AC-medarbejder, og vi ser nærmere på hvor mange forskellige opgaver, der kan ligge i sådan et job.

Vi har inviteret Anne Hornshøj Thomsen, der er cand.mag. i Nordisk Sprog og Litteratur med sidefag i Dramaturgi. Anne er ansat på Socialrådgiveruddannelsen, VIA University College som studiekoordinator med ansvar for optagelsesvejledning og kommunikation. Anne vil fortælle om sin hverdag, hvilke opgaver der er i jobbet og hvilke kernekompetencer fra uddannelsen, hun oplever der er i spil som AC'er.

Vi har også inviteret Jonna Andersen, der er HR konsulent hos Mascot International A/S. Jonna vil fortælle om, hvilke kompetencer der vægtes højt når man som arbejdsgiver skal ansætte en AC-medarbejder.

Derudover vil Karen Henningsen fra Akademikernes A-kasse give en kort intro til jobbet som AC’er – de mange variationer af AC-jobs og forskellige arbejdsopgaver, gode udfordringer og eksempler på organisationerne, du kan finde jobbene i. Karen kommer også omkring vigtige nøgleord og forudsætninger som forretningsforståelse, målretning af kompetencer og netværk.  

// PROGRAM

  • 15.15 Velkommen
  • 15.20 Intro til jobbet som AC-medarbejder. V/ Karen Henningsen
  • 15.50 Mød en AC-medarbejder. V/ Anne Hornshøj Thomsen
  • 16.20 Mød en leder, der har AC’ere ansat. V/ Jonna Andersen
  • 16.50 Q&A

// TILMELDING