Karriereveje for filosofi og idéhistorie

Hvad kan du egentligt blive med en uddannelse i filosofi eller idéhistorie? ​​​​​​​Kom til karriereveje for filosofi og idéhistorie og få seks forskellige bud på det svære spørgsmål.

Onsdag 26. april 2023,  kl. 17:00 - 19:00

Hvad kan du egentlig blive med en uddannelse i filosofi eller idéhistorie?

Kom til karriereveje for filosofi og idéhistorie og få seks forskellige bud på det svære spørgsmål. Studievejledningen inviterer til en aften, hvor du kan blive lidt klogere på, hvordan en filosof og en idéhistoriker har formået at lande et arbejde samt selv få lov til at stille spørgsmål til seks forskellige alumner fra henholdsvis filosofi og idéhistorie.

Der vil til arrangementet være mulighed for at få gratis vegetarisk aftensmad, du skal blot tilmelde dig senest søndag d. 23. april. Link til tilmelding finder du i boksen herover.

//PROGRAM

17:00-17:05: velkomst v. studievejledere Anna Sofie og Pernille

17:05-18:15: Alumneoplæg v.

• Steffen Krejberg Knudsen, programansvarlig for Bloom festival (idéhistorie)
  • Anna Engedal, direktør for Videnslyd og Aarhus Universitetsforlag (filosofi)
  • Steven Pihlmann, adjunkt på Aarhus Gymnasium (filosofi)
  •  Mathilde Bach, redaktør for religion og filosofi ved Folkeuniversitetet (idéhistorie)
  • Kenny Jess Brandt, stifter og indehaver af Løves bog- og vincafé (idéhistorie)
  • Jeannette Søgaard Lie, selvstændig ved Bibliokratiet (filosofi)

18:15-18:30: Pause med mad

18:30-19:00: Paneldebat med spørgsmål fra publikum

Vi glæder os rigtig meget til at se jer!