Karriereveje for Historie

Er du nysgerrig på, hvilke jobmuligheder du har med en uddannelse fra historie?

Tirsdag 23. april 2019,  kl. 15:00 - 17:00

Aarhus, Bygning 1483 lokale 344

Studenterstudievejleder på Historie, Mathilde Reinecke-Tellefsen

Karriereveje er et arrangement hvor alumner fra Aarhus Universitets Historie uddannelser inviteres tilbage for at dele ud af deres erfaringer fra arbejdsmarkedet.

Som historikere spænder vores potentielle karrieveje bredt, og arrangementet her vil netop sætte fokus på nogle anderledes veje at gå, end den klassiske gymnasielærervej.

Arrangementet vil bestå af fem oplæg, fra fem forskellige karriereveje, samt en afsluttende panel-debat, hvor det vil være muligt for jer, som deltagere, at spørge alumnerne om deres erfaringer fra jobmarkedet.

// PROGRAM

• Kl. 15-15.15: Indledning og velkomst ved Studievejleder Mathilde Reinecke-Tellefsen (Hvad er Karriereveje, hvor kan man få hjælp under studiet m.m.)
  • Kl. 15.15-15.30: Oplæg ved cand.mag i Kulturhistorie – Leonora Lottrup Rasmussen, nuværende PhD-studerende på Historie på AU.
  • Kl. 15.30-15.45: Oplæg ved cand.mag i Historie & Filosofi - Anders Kristian Krogager Andersen, Demensfaglig udviklingskonsulent ved DemensCentrum Aarhus.
  • Kl. 15.44-16.00: Oplæg ved cang.mag i Kulturhistorie Sara Hai Abildtrup, Formidlingsansvarlig ved Historie Haderslev.
  • Kl. 16.00-16.15: Kaffe og kage-pause, mulighed for at tale med alumnerne.
  • Kl. 16.15-16.30: Oplæg ved cand.mag i Historie og turisme - Majbrit Holm Grenaa, AC medarbejder, Etnografisk afdeling, - Moesgård Museum
  • Kl. 16.30-17.00: Paneldebat med spørgsmål fra de studerende.

// TILMELDING

Der er ikke tilmelding til dette arrangement