Kom foran i køen til 70% af jobsene - Flyt fokus til SMV'er

Vidste du, at 70 % af alle private arbejdspladser er i små og mellemstore virksomheder (SMV’er). Derfor er der en stor chance for, at du bliver ansat i en SMV, når du er færdig med studiet. Så hvorfor ikke begynde at undersøge markedet, fordelene og mulighederne allerede nu?

Oplysninger om arrangementet

Torsdag 1. november 2018,  kl. 15:00 - 18:00

Stakladen, Studenterhus Aarhus, Nordre Ringgade 3, 8000 Aarhus C

Studenterhus Aarhus, VIA, Aarhus Universitet for Business Region Aarhus.

Måske går du – som mange andre - også med de her tanker:

• ”Det er federe for mit CV at arbejde i en af de store kendte virksomheder end i en mindre”
• ”Jeg ved ikke, hvilke små og mellemstore virksomheder, der findes – eller hvor jeg skal lære dem at kende”
• ”Hvad er det for en karriere, jeg kan få i en mindre virksomhed?”
• ”Hvordan foregår ansøgningsprocessen?”

Alt det og meget mere har du nu mulighed for at blive klogere på.

Torsdag d. 1. november udfordrer vi fordommene om små og mellemstore virksomheder, vi præsenterer dig for inspirerende rollemodeller og giver dig indblik i, hvad der er fup og fakta, samt hvad SMV’erne har at tilbyde dig.

-----
PROGRAMMET:

15.00: Velkomst

15.10: Et personligt perspektiv på at arbejde i en SMV:
- Mette Gammelbys fra Kommunikationsbureauet Gammelbys historie om sin karrierevej

15.30: Mød toppen af poppen – Award vinderne til Østjyllands Bedste Praktikplads 2018 er SMV’er
- Creuna, Digitalt Customer Experience Bureau
- Gammelbys, Branding, Kommunikation og Marketingsbureau

16.00: Hvad er op og ned, når vi taler om SMV’er?
- Facts om SMV’er v. Morten Ballisager fra HR-Konsulenthuset Ballisager
- Konkrete erfaringer med ”How to” v. Martin Lie fra Cand: Hvordan laver man det gode match mellem studerende og SMV’er?

16.45: Paneldebat – Kan du tippe rigtigt, hurtigst? Vind en Northsidebillet.
- Mød fem forskellige personer, med forskellige baggrunde, der alle arbejder i en SMV
- Gæt hvor paneldeltagerne arbejder og vind en Northsidebillet
- Stil dem alle dine spørgsmål

17.15: Pede B freestyle rapper over emnet med pointer fra dagen, og du kan nyde en øl med de andre deltagere.

18.00: Tak for i dag.

-----
DET PRAKTISKE:
Dato: 1. november
Tid: 15.00-18.00
Sted: Stakladen, Studenterhus Aarhus, Nordre Ringgade 3, 8000 Aarhus C

OBS: TILMELD DIG VIA FACEBOOK EVENT HER: https://www.facebook.com/events/2216454171929526/