Nyt valgfag: Forretningsskabelse gennem sociale medier

AU Herning har udviklet et nyt valgfag, som handler om, hvordan man skaber forretning via sociale medier.

09.01.2012

Valgfaget, der hedder ”Forretningsskabelse gennem sociale medier”, er blevet udviklet på baggrund af en stigende tendens i samfundet og en efterspørgsel fra de studerende.

Valgfaget handler bl.a. om de forskellige typer af sociale mediekanaler og brugere af kanalerne. Herudover er der fokus på målbare parametre, der beskriver graden af social interaktion på medierne, marketingstrategi for sociale medier, de problemer der kan opstå i forbindelse med forretningsskabelse via de sociale medier, forretningsmodeller og ikke mindst kravene til virksomhedernes adfærd på de sociale medier.

Undervisningen foregår på dansk og er målrettet bacheloruddannelserne på AU Herning. Valgfaget er tværfagligt, og du kan vælge det første gang fra foråret 2012. I forlængelse af valgfaget bliver der i efterårssemestret 2012 samt forårssemestret 2013 yderligere udbudt to valgfag med andre tilgange til forretningsskabelse på internettet.

Hvis du vil vide mere om valgfaget ”Forretningsskabelse gennem sociale medier” eller resten af valgfagspakken, kan du kontakte studiesekretær Ingrid Poulsen eller læse kursusbeskrivelsen for valgfaget (pdf).

Lektor Hans Henrik Hansen og udviklingingeniør Ulrich Bjerre taler om valgfaget


Studerende
312189 / i40