Handelshøjskolen med i ambitiøst projekt om markedsføring af Århus som uddannelsesby

15.12.2004

24 videregående uddannelsesinstitutioner er gået sammen om at markere Århus som førende uddannelsesby

- Selve byen er en stærkt medvirkende faktor i forbindelse med unges valg af uddannelsessted. Derfor er det vigtigt for Handelshøjskolens fremtidige rekruttering, at Århus står stærkt i de unges bevidsthed, når de skal vælge, hvor de vil studere, udtaler kommunikationschef Pernille Kallehave, der sammen med Lonni Klitgaard fra Studievejledningen sidder i styregruppen for kampagnen og dermed spiller en aktiv rolle i arbejdet med at profilere Århus som førende uddannelsesby i Danmark.

""

Skal tiltrække 10.000 potentielle studerende
Den centrale del af kampagnen er de såkaldte U-days, der foregår den 3.-5. marts 2005, hvor målet er at indbyde 10.000 kommende studerende til bl.a. åbent-hus-arrangementer på de enkelte uddannelsesinstitutioner.

- Som et vigtigt supplement til arrangementerne på institutionerne vil der i Studenterhus Århus blive afholdt en række tværfaglige arrangementer, hvor de forskellige uddannelser vil blive stillet over for hinanden. Idéen er at give de unge indblik i, hvordan f.eks. et sprogstudium foregår på henholdsvis Aarhus Universitet og Handelshøjskolen og derved give dem bedre forudsætninger for at vælge det rette uddannelsessted, forklarer Lonni Klitgaard. 

- Studievejledning er naturligvis hovedfokus for U-days, men da vi også gerne vil give de potentielle studerende et indtryk af, hvordan det er at bo og leve i Århus – at lade dem mærke byens puls – vil Studenterhus Århus også byde på underholdning og kultur, supplerer Pernille Kallehave.

Kommune og erhvervsliv bakker op
U-days-kampagnen spiller direkte ind i et kommunalt branding-projekt, der skal profilere Århus som en by med "viden, puls og rødder". U-days bakkes derfor op af kommunen og høster ligeledes anerkendelse fra det århusianske erhvervsliv – et samspil, der ifølge Pernille Kallehave er vigtigt for at cementere Århus' rolle som en attraktiv uddannelsesby.

- Hvis Århus skal markere sig både nationalt og internationalt, forudsætter det et stærkt samarbejdsklima i byen. Det er derfor glædeligt, at byens parter nu kan finde sammen og i fællesskab sende et stærkt signal ud i verdenen om en by, der prioriterer viden, uddannelse og samarbejde med erhvervslivet, slutter Pernille Kallehave.

Læs pressemeddelelsen om U-days.

MGE

 

312177 / i40