Studerende i finalen i international case competition

En gruppe studerende fra Aarhus BSS er i finalen i den internationale case competition, Ad Venture Competition. Vinderen af konkurrencen får implementeret sin kampagne hos ESA i hele Europa og får samtidig et godt udgangspunkt for en fremtidig karriere.

19.05.2015 | Susie Munk Jensen

En gruppe studerende fra Marketing Communications-kurset er gået hele vejen til finalen i den internationale case competition, Ad Venture Competition, hvor opgaven i år var at udforme en kampagne til European Space Agency (ESA). En kampagne som skal synliggøre fordelene ved rumfartsteknologi i europæernes hverdag.

”Vinderen af denne case competition får implementeret sin løsning hos ESA i hele Europa. Der er altså både en rigtig kunde og rigtig opgave, og det gør denne konkurrence rigtig interessant, ” fortæller Jessica Aschemann-Witzel, lektor på Institut for Virksomhedsledelse og vejleder for gruppen.

Udarbejdelse af casen har været en integreret del af undervisningen i Marketing Communication-kurset, og det har ifølge Jessica Aschemann-Witzel bidraget til læring, fordi det har givet de studerende mulighed for at anvende teorierne i praksis.

”Det, at casen har indgået i vores undervisningsforløb, har virkelig givet os mulighed for at diskutere og anvende teorierne på en anden måde, og vi synes, at vi har fået rigtig meget støtte og vejledning fra vores undervisere undervejs, ” siger Eva Schwendel, en af de fem studerende fra finalegruppen.

Springbræt til en videre karriere
En case competition som denne er dog ikke kun en mulighed for at afprøve teorierne. Den kan også gå hen og blive et springbræt til en karriere, når studietiden er over. Det fortæller Marianne Hjaltelin, strategisk direktør i reklamebureauet Hjaltetin Stahl, som desuden har været gæsteforelæser på det kursus, finalegruppen har taget.

”Der er hård konkurrence om jobbene i vores branche, og det kan som nyuddannet være svært at få foden indenfor, når man står med et tomt CV. Derfor kan det være en stor fordel, hvis man har vundet eller været i finalen i en case competition. Det viser nemlig, at man har gjort en ekstra indsats og taget ansvar for sin uddannelse. Det gør, at man skiller sig ud fra mængden,” fortæller Marianne Hjaltelin, som også har læst finalegruppens case.

”De har virkelig gjort et stort og flot stykke arbejde, og jeg håber at de vinder,” slutter Marianne Hjaltelin, og det håber de studerende naturligvis også.

”Vi håber selvfølgelig at gå hele vejen og vinde konkurrencen. Men lige nu glæder vi os bare til at komme til Paris og præsentere vores case for juryen.  Vi er så glade for at være nået så langt, at vi i virkeligheden slet ikke kan tillade os at blive skuffet, hvis vi kun når finalen,” siger Eva Schwendel.

Gruppen består ud over Eva Schwendel også af Maria Paternoga, Laura Solcan, Diana Nielsen og Julia Michalczak. Ud over gruppen fra Aarhus BSS er også to andre grupper i finalen til Ad Venture Competition 2015. Vinderen bliver udnævnt på fredag d. 22. maj i Paris. 

Opslag
312177 / i40