2015-2

Færre alarmer

De seneste meldinger fra bygningsforvaltningen vedrørende alarmer på Geoscience viser at det nu går den rigtige vej: Antallet af alarmer er gået ned.

Så de mange opfordringer - også til de studerende - til ikke at holde døre åbne i længere tid efter lukketid har tilsyneladende hjulpet. En god start - fortsæt endelig den gode stil!

Ingen kontrakt - ingen arbejde!

Hvis du skal lave noget arbejde for en forsker eller en laborant, er det VIGTIGT at du ikke går i gang, før du har fået en ansættelseskontrakt.
Er det formelle ikke i orden, får du nemlig ingen løn - og du vil heller ikke være dækket af en forsikring!
Kontakt sekretariatet for at høre nærmere.

Kantinen

Nye borde
For nogen tid siden kom der nye borde i kantinen.
Brug dem godt - og pas godt på den, så de kan holde længe!

Gulvvask
Hong, som gør rent i kantinen, opfordrer jer til at sætte stolene op på bordene, når lokalet forlades om fredagen - også efter Fredagsbar! Så kan hun vaske gulvet grundigt mandag morgen - dvs. også under bordene!

Lån af rengøringsartikler

Det er helt OK at låne rengøringsartikler fra rengøringsvognene - men det er ikke OK at rengøringsmidler og klude ikke bruges rigtigt, hvilket flere gange har været tilfældet. Derfor - spørg hellere rengøringspersonalet først!

Ny læsepladser

Bachelorrum
Der er indrettet nyt bachelorrum i 1574-334 - med plads til op til 22 studerende.
Det er et stillerum til fordybelse - ikke til gruppearbejde.
Der er ingen faste pladser - lokalet kan bruges efter behov og efter først-til-mølle princippet på daglig basis.
OBS: Rummet er booket til et ph.d.-kursus 2 uger i november

Grupperum
I bygning 1674, 3. etage er vi i gang med at indrette et stort nyt gruppearbejdsrum med runde borde og tavler.
Der er lidt ventetid på at få det klargjort, da vi p.t. har håndværkere i huset som bruger gulvpladsen i forbindelse med opbygning af det kommende renrumslaboratorium.
Vi gør det færdigt så hurtigt det kan lade sig gøre, sandsynligvis i slutningen af januar 2016.
Rummet skal kunne bruges af alle studerende - primært til gruppearbejde.
Her er heller ingen faste pladser - men det kan bruges efter behov og efter først-til-mølle princippet på daglig basis.

Stillerum
På samme etage i byning 1674 er der to små kontorer, som nu er indrettet som stillerum.
Skal bruges efter samme principper som ovenstående.

Husk at tegne en privat forsikring

Studerende er som udgangspunkt IKKE dækket at AUs forsikringer - heller ikke på feltture og ekskursioner.

Eksempel: En studerende er sammen med en ansat i felten i forbindelse med hans/hendes studier. De kører i en af instituttets biler, og der sker et uheld. Den ansattes evt. skader bliver dækket af forsikringen - den studerende får intet dækket!
Det samme gælder hvis der sker uheld under studier/undervisning i laboratorierne.

Så - for din egen skyld - er det ret VIGTIGT at du har en privat heltidsdækkende ansvars- og ulykkesforsikring!

Tina Veirups kontortid på Geoscience

Hvis I har spørgsmål til Tina Veirup, ST administrationscenter/undervisning og eksamen, så husk at benytte jer af hendes kontortid på Geoscience hver tirsdag kl. 9-11. Hun træffes i lokale 1672-232.
På andre tidspunkter kan hun kontaktes på tina.veirup@au.dk
Tina kan hjælpe med spørgmål vedrørende

• eksamenstilmeldinger
  • undervisningstilmeldinger