Information om eksaminer 3. og 4. januar 2024

Du kan her finde information om de aflyste eksaminer 3. og 4. januar 2024.

Kære studerende

En stor del af jer har oplevet, at jeres skriftlige stedprøver i dag den 3. januar er blevet aflyst med meget kort varsel eller efter eksamensstart. Vi forstår og beklager den frustration, det har medført og anerkender at vores kommunikation i den forbindelse har været mangelfuld, forvirrende og utilstrækkelig. Vi vil gerne sende en uforbeholden undskyldning til alle jer, der blev berørt af dette.

Aflyste eksamener den 3. januar 2024
Aarhus BSS Studier arbejder lige nu på at finde alternative datoer for de aflyste eksaminer.

Alle berørte studerende vil snarest muligt modtage information i deres AU mail om, hvor og hvornår erstatningseksamen vil blive afholdt. Hvis du er forhindret i at deltage i erstatningseksamen, har du mulighed for at ansøge om dispensation til at gå direkte til reeksamen i februar i stedet.

Aflyste eksamener i dag vil selvfølgelig ikke tælle som et brugt eksamensforsøg.

Ikke-aflyste eksamener den 3. januar 2024
Hvis du pga. vejrsituationen ikke kunne møde op til din eksamen i dag, kan du ansøge om dispensation til at få dit eksamensforsøg annulleret.

Du finder vejledning til hvordan du søger om dispensation på din studieportal under Studievejledning/dispensationer.

Eksaminer torsdag den 4. januar
Alle eksamener vil som udgangspunkt blive gennemført som planlagt. Dvs. hvis du møder op, vil vi gøre alt for, at du kan gennemføre din eksamen. Det er samlet set til for stor gene for jer studerende at aflyse/udskyde eksamener, og ved at melde ud i dag, håber vi på, at så mange af jer som muligt har praktisk mulighed for at komme til campus i morgen.

Hvis du pga. vejrsituationen ikke kan møde op til din eksamen i morgen, kan du ansøge om dispensation til at få dit eksamensforsøg annulleret.

Da vejrsituationen løbende udvikler sig, vil vi opfordre dig til at du holder dig orienteret via studieportalerne, Brigthspace og din AU mail.

Har du spørgsmål?
Kontakt Studievejledningen for din uddannelse, hvis du har spørgsmål eller er i tvivl om hvordan du skal forholde dig til dine eksamener i de kommende dage.
Skriv en mail til: studievejledning.bss@au.dk eller find dem her: Studievejledningen ved Aarhus BSS.

Vi beklager endnu engang de sene aflysninger af eksamenerne i dag.

Aarhus BSS Studier