BSS-talenter skal hjælpe Novo Nordisk i Indonesien

Den 11. december skal studerende fra BSS præsentere en plan for, hvordan Novo Nordisk kan udbrede insulin i Indonesien. Løsningen præsenteres for ledelse og eksperter fra Novo Nordisk.

06.12.2012 | Andreas Glenstrup Jensby

Studerende fra BSS skal præsentere en plan for, hvordan Novo Nordisk kan udbrede insulin i Indonesien.

30 studerende med vidt forskellig faglig baggrund fra School of Business and Social Sciences konkurrerede d. 22. november i Novo Nordisk ”Innovation in Action ”– en workshop med en virkelig og konkret business case. Vinderen skal den 11. december 2012 præsentere deres idé for ledelse og eksperter fra Novo Nordisk.

Temaet for dette års workshop var “Creating Partnerships and Shared Value in Indonesia”. Vindergruppen fra BSS blev ’The Diavocals’, som udviklede en løsning, hvor Novo Nordisks insulinprodukter fra 2014 skal indgå i de offentlige indonesiske ”forsikringspakker”. Insulin er dyrt for de fleste indonesere, så løsningen vil i fremtiden gøre insulin tilgængeligt for flere indonesere med sukkersyge.

- Grupperne med de bedste resultater har brugt deres forskellighed konstruktivt og trukket på deres faglige kompetencer inden for lægevidenskab, kommunikation, teknologi og forretningsforståelse, samt deres forskellige kulturelle baggrunde,” siger Annemarie Meisling, Director in Executive Support i Corporate Sustainability hos Novo Nordisk.

Vindergruppens løsning rammer et område med meget stort potentiale, og kan derfor have stor indflydelse på Novo Nordisks strategi i Indonesien.

Talenter får foden indenfor
Udover selve casekonkurrencen bliver workshoppen også brugt til at udpege særlige talenter, forklarer Sebastian Kierulff Page, der er manager for Sourcing and Recruitment i Novo Nordisk.

 - Det giver os mulighed for at komme i kontakt med unge talenter på en måde, der er mere nærværende og interaktiv end vores sædvanlige rekrutteringskanaler. Desuden giver det os mulighed for direkte at udvælge og indgå dialog med de talenter, vi finder særligt interessante, udtaler han.

Sidste år blev fem deltagere fra workshoppen optaget på forskellige graduate-programmer, og det er en stor motivation de for studerende.

- Det ville være meget spændende for mig at arbejde for Novo Nordisk. Jeg interesserer mig meget for mangfoldighed og bæredygtighed, og jeg har fået fornemmelsen af, at det er noget, der betyder meget for Novo Nordisk, siger Friederike Hettinger, som er udvekslingsstuderende fra Tyskland og deltager i workshoppen.

Fakta om Innovation in Action 2012 på School of Business and Social Sciences

- I workshoppen spillede de studerende et udtænkt brætspil, lavede kreative brainstormings, blev præsenteret for casen af eksperter fra Novo Nordisk for derefter at udtænke en konkret og implementeringsklar løsning på i alt kun 6 timer.

- Grupperne var sammensat af Novo Nordisk, og et af kravene var, at de skulle repræsentere den samme mangfoldighed, som virksomheden gør.

- Novo Nordisk afholder Innovation in Action igen til næste efterår. Læs mere på www.novonordisk.com/innovationinaction og på Facebook under ’Novo Nordisk Student Opportunities’.

Studerende, Aarhus BSS
312170 / i40