Konference med fokus på kriseledelse

12.04.2007

Ord som "krisekommunikation", "krisestyring" og "issues management" er for alvor kommet på dagsordenen hos mange danske virksomheder, ikke mindst efter sidste års Muhammedkrise. I næste uge sætter Handelshøjskolen, Aarhus Universitet fokus på teori og praksis i kriseledelse med en konference, der bl.a. byder på PR-guruen Robert L. Heath og lanceringen af en ny bog om kriseledelse.

Konferencen foregår i Århus den 18. april (Handelshøjskolen) og København den 19. april (CBS). Den arrangeres i anledning af udgivelsen af bogen Krisekommunikation: Når virksomhedens image og omdømme er truet. Bogen er skrevet af professor Finn Frandsen og lektor Winni Johansens fra Center for Virksomhedskommunikation (Handelshøjskolen, Aarhus Universitet). Den er det første større værk på dansk om kriseledelse og krisekommunikation.

Konferencens oplægsholdere i Århus er:

  • Robert L. Heath: Weathering the Storm: Managing Issues, Crises, and Risks
    Professor i kommunikation ved University of Houston og leder af Institute for the Study of Issues Management. Robert L. Heath har igennem en menneskealder bidraget til forskningen i public relations i almindelighed og studiet af issues management i særdeleshed – et felt, hvor han er en af verdens førende eksperter. Blandt hans vigtigste og nyeste udgivelser er Strategic Issues Management (1997), Handbook in Public Relations (2001) og Encyclopedia of Public Relations I-II (2005).
  • Finn Frandsen og Winni Johansen: Kriseledelse og krisekommunikation i den retoriske arena
    Finn Frandsen og Winni Johansen har i næsten ti år forsket i kriser, kriseledelse og krisekommunikation.

    Blandt deres seneste udgivelser er Hvor godt forberedte er de? En undersøgelse af danske virksomheders og myndigheders kriseberedskab (2004), Krisekommunikation: Når virksomhedens image og omdømme er truet (2007) samt en række artikler om samme emne i Børsens Ledelseshåndbog i Corporate Communication.
  • Astrid Gade Nielsen: Arlas kriseledelse – et år efter Muhammedkrisen Koncernkommunikationschef hos Arla Foods 

Konferencen afholdes på Handelshøjskolen, Aarhus Universitet den 18. april fra kl. 15-18

D. 19. april (kl. 15-18) afholdes arrangementet på CBS i København. Oplægsholderne er her Robert L. Heath, Finn Frandsen, Winni Johansen og Anna Vinding. (koncernkommunikationschef, DSB).

Konferencen arrangeres af Center for Virksomhedskommunikation på Handelshøjskolen i samarbejde med Dansk Kommunikationsforening og Forlaget Samfundslitteratur.

Bogen Krisekommunikation: Når virksomhedens image og omdømme er truet udkommer den 20. april 2007.

Læs mere om bogen på Forlaget Samfundslitteraturs hjemmeside

Tilmelding
Læs mere om konferencen og tilmeld dig på Kommunikationsforeningens hjemmeside

 

 

312170 / i40