Studieinformation

Mentorer søges!

Læser du Erhvervsøkonomi på min. 3. semester og har du lyst til at hjælpe en yngre studerende godt i gang med livet som studerende?

Hvad er en mentor?
En mentor er en ældre studerende, der vejleder studerende på andet semester af Erhvervsøkonomi med tilvalg om livet som studerende og hjælper dem godt i gang med studielivet.

Din rolle bliver at vejlede, støtte og udfordre ved at dele ud af din erfaring og viden som ældre studerende. Du bidrager således aktivt til at skabe et positivt og godt studiemiljø, der er med til at fastholde nye studerende. Jobbet som mentor er ulønnet og baseres på din lyst til at hjælpe yngre studerende. Du får tilknyttet op til tre mentees og mødes med dem hver for sig omkring fem gange fra februar til maj.

Hvad kan vi tilbyde dig?
En grundig uddannelse hvor du bliver introduceret til samtaleteknikker og øvelser der kan bidrage i mange sammenhænge fremover. Uddannelsen er med fuld forplejning og du vil modtage et certifikat, som bevis på din deltagelse i uddannelsen. Dette styrker dit udgangspunkt for at varetage mentorrollen, og fokuserer hovedsageligt på relationen mellem mentor og mentee. I tillæg får du mulighed for at sparre med de andre mentorer, følge dine mentees faglige og personlige udvikling, og ikke mindst krydre dit CV med noget fagligt relevant.

Uddannelsen vil forløbe over to aftener i uge 6, 2015. i perioden marts til maj bliver der afholdt to aftenmøder om relevante temaer.

Hvem kan blive mentor?
Alle studerende på Erhvervsøkonomi med tilvalg på min. 3. semester eller kandidatuddannelsen kan blive mentorer. Da det er jeres viden og erfaring som studerende, der gør jer til gode mentorer vægtes studieanciennitet og erfaring blandt andet positivt.

Hvis du er interesseret kan du læse mere om projektet her: Mentorordningen

Hvordan søger jeg?
Send os et par linjer om dig selv og din motivation for at blive mentor og hvorfor det lige netop er dig vi skal vælge som mentor.

Ansøgningen skal sendes til counsellor@econ.au.dk.

Ansøgningsfrist: Mandag den 8. december 2014

Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at skrive til os på:  counsellor@econ.au.dk

Vi glæder os til at høre fra jer!

Studievejlederne