MUS-samtaler

I løbet af efteråret afholdes der medarbejderudviklingssamtaler (MUS) på AU – herunder AU Studier. Nogle enheder er allerede i gang, andre er undervejs med at planlægge samtalerne.
I år har vi fået en ny samtaleguide at støtte os til, som er en del af et MUS-koncept udarbejdet af AU HR. Nogle brugte allerede samtaleguiden i en pilotfase sidste år, men i år er konceptet bredt ud til at gælde alle.
MUS er din mulighed for at have en årlig samtale med din nærmeste leder om din arbejdssituation og dine karrieremæssige planer.
MUS er ikke en løn- eller problemsamtale, men du kan bruge samtalen til at sætte fokus på andre ting, for eksempel:
- Dit karriereforløb og hvordan du opnår dine faglige og karrieremæssige mål
- Forventningsafstemning: Overordnet afklaring på din opgaveportefølje
- Hvordan du kan understøtte enhedens strategiske mål
- Kompetenceudvikling – fx ønsker om efteruddannelse, sidemandsoplæring eller anden videnudveksling mellem kolleger
- Samarbejdsrelationer og din trivsel i afdelingen
Du har eller vil inden for kort tid modtage en mail med adgangskode til AU's personaleadministrative system AUHRA, som er det system, som benyttes i forbindelse med afholdelse af MUS. Din leder vil herefter indkalde dig til MUS via AUHRA. Efterfølgende kan du gå ind i systemet og forberede dig til MUS-samtalen ved hjælp af en samtaleguide.
Du kan læse mere om MUS på http://medarbejdere.au.dk/administration/hr/kompetenceudvikling/mus/for-medarbejdere/