Har du brug for at parkere ved AU?

Fra d. 1. februar må du som studerende benytte de offentlige parkeringspladser, hvis du har brug for en parkeringsplads tæt ved universitetet.

Foto: Colourbox

AU udvider antallet af parkeringsområder til medarbejdere på AU. Derfor må du som studerende fremover benytte de offentlige parkeringspladser ved AU.

Her kan du få overblik over de offentlige p-pladser i Universitetsparken og ved Aarhus BSS.

Der er tidsbegrænsning for parkering langs de offentlige veje i Universitetsparken. Begrænsningen lyder på max. 4 timer i tidsrummet kl. 7-17. Begrænsningen er markeret ved P-zone skilte ved ind- og udkørsel. Bemærk, at det kun er tilladt at parkere i de markerede båse.

Derudover er der et begrænset antal p-pladser i Nobel-parken, hvor alle kan parkere med p-skive i max 4 timer. FEAS er dog netop gået i gang med byggeriet af et nyt kontorhus til COWI. Det betyder, at parkeringsforholdene i Nobelparken ændres frem til sommeren 2018. Ændringerne fremgår kortet her.

Husk at orientere dig på skiltene, hvor du parkerer.

Det kan være en god idé at tjekke efter, om det område, hvor du hidtil har parkeret, nu er omfattet af Medarbejderparkering:

Læs mere om Medarbejderparkering på au.dk/parkering.

Handicap-parkering

Med et gyldigt handicap-skilt i forruden kan du frit parkere på p-pladser omfattet af AU's Medarbejderparkering.