Hvad er studiemotivation og hvad gør du, hvis den forsvinder?

I afsnit 4 af podcasten 'Studiekammeraten' får du blandt andet gode råd til, hvordan du håndterer følelsen af at være demotiveret på dit studie.

Det er næsten umuligt at komme igennem et helt studie uden på et tidspunkt at opleve, at være demotiveret for at studere.

Flere har måske endda prøvet at være så demotiveret, at det kan gå ud over lysten til at fortsætte på studiet.

Men hvad gør man, når man bare ikke kan hive motivationen frem til studierne? Og kan man overhovedet se på motivation, som noget man enten har eller ikke har?

Det tager Amalie og Laurits en snak om med Nina Tange, der underviser i motivation på masteruddannelsen i Positiv Psykologi. Her belyser Nina, hvordan vi kan forstå motivation, og deler gode råd til at håndtere følelsen af at være demotiveret.

I studiet får de to værter også besøg af de to universitetsstuderende Valborg og Anders, som deler deres personlige oplevelser og erfaringer med at være motiveret og demotiveret for studierne.

Du finder afsnittet lige her: https://linktr.ee/studiekammeratenpodcast

Følg Studiekammeraten på Instagram.

Følg Studiekammeraten Facebook.