Kapsejladsen: Ændrede tilkørselsforhold til Universitetsparken

Den årlige Kapsejlads afholdes i Universitetsparken fredag den 29. april. Det betyder ændrede tilkørsels- og parkeringsforhold både før og efter Kapsejladsen. Se her, hvilke områder der er berørte.

Billede af mennesker ved Kapsejladsen
Kapsejladsen tiltrækker store menneskemængder, og det begrænser adgangen til veje og parkering i Universitetsparken i dagene før og efter.

Parkerer du i eller i nærheden af Universitetsparken, skal du være opmærksom på, at der som tidligere år vil være begrænsninger på de sædvanlige parkeringspladser og tilkørselsveje i dagene før og efter Kapsejladsen den 29. april.

Fra 25. april – 2. maj 2022 vil der være ændrede tilkørsels- og parkeringsforhold i og omkring Universitetsparken. Det kan betyde, at du i den pågældende periode må parkere et andet sted end du plejer.

Her bliver der spærret af:

• Bartholins Allé fra bygning 1333 og i sydlig retning afspærres mellem 26. april kl. 8.00 og 2. maj kl. 10.00. Vilhelm Meyers Allé spærres af i krydset ved Bartholins Allé fra 28. april kl. 7.00 og 30. april kl. 20.00
  • Parkeringspladsen ved bygning 1342 Victor Albecks Vej afspærres mellem 26. april kl. 8.00 og 2. maj kl. 10.00
  • Parkeringspladsen nord for Naturhistorisk Museum Wilhelm Meyers Allé afspærres mellem 25. april kl. 8.00 og 2. maj kl. 10.00 – Syd for Naturhistorisk Museum afspærres mellem 28. april kl. 8.00 og 30. april kl. 20.00
  • Parkeringspladsen ved bygning 1163 Ole Worms Allé afspærres mellem 26. april kl. 8.00 og 2. maj kl. 10.00
  • Parkeringspladsen ved bygning 1180 Ole Worms Allé afspærres mellem 28. april kl. 17.00 og 30. april kl. 20.00
  • Parkeringspladsen i den østligste ende af Vilhelm Meyers Allé afspærres for personbiler mellem 28. april kl. 8.00 og 30. april kl. 18.00, da den skal bruges til aflæsnings- og vendeplads for taxa.

Alle afspærringer fremgår desuden af kortet til højre. Der bliver skiltet med ændringerne på de enkelte parkeringspladser. Ændringer til de beskrevne afspærringer kan forekomme.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vagterne eller de frivillige på pladsen.

Fakta om Kapsejladsen

Kapsejladsen har eksisteret siden 1991. Det er et studenterdrevet arrangement, hvor AU’s studenterforeninger sejler stafet mod hinanden på søen i Universitetsparken. Det foregår hvert år i slutningen af april eller starten af maj med op til 30.000 tilskuere.

Efter to år uden publikum er Kapsejladsen i år tilbage i sin kendte form – i år med konferenciererne Melvin Kakooza og Martin Johannes Larsen til at styre slagets gang. Der vil traditionen tro være åbningstaler fra borgmester Jacob Bundsgaard og rektor Brian Bech Nielsen.