Studieportaler

Ret din emailsignatur til AU Studier

I forbindelse med at AU Studieadministration skifter navn til AU Studier, skal alle medarbejdere tilrette deres eksisterende e-mail signatur. Du kan rette signaturen i Outlook, under ”ny e-mail”, ”indsæt” og ”signatur” eller kontakte AU IT som kan guide dig.

Har du endnu ikke fået oprettet en e-mail signatur, kan du gøre det samme sted som angivet ovenfor eller følge denne vejledning 

Vejledning til at lave en email-signatur i Outlook

  1. Generer dit logo Hent og gem denne fil med AU-logo.
  2. Download en signatur-skabelon ved at højreklikke på dette link og kopier teksten."Ctrl A" og og "Ctrl C".
  3. Lav en ny signatur (Ny mail ? Indsæt ? Signaturer) - Navngiv signaturen. Indsæt den kopierede tekst i pkt 2. "Ctrl V"
  4. Indsæt det gemte logo i signaturen ved at markere hele dummy-teksten og klikke på indsætbilledeikonet. klik dig frem til logoet du genererede i punkt 1. - Husk også at skrive en alternativ-tekst (fx. 'Aarhus Universitets logo')
  5. Tilret teksten efter behov; brug liniebrud, <br/> (ctrl+Returtast), i stedet for Nyt Afsnit (Returtast)
  6. Gem signaturen
  7. Marker i hvilken forbindelse du ønsker at anvende den færdige signatur (nye mails og/eller svar)

Hvis du anvender et andet mailprogram vil fremgangsmåden være noget lignende ovennævnte.