Studerende og ansatte kan brevstemme i Studenternes Hus

Kampagne skal få flere til at stemme ved byrådsvalget

Foto: Lise Balsby AU Foto

Jo lettere det er at stemme, jo flere vil også stemme.
Ud fra den filosofi kan studerende og ansatte ved Aarhus Universitet i denne og næste uge aflevere deres brevstemmer til byrådsvalget i Studenternes Hus.

Det er Studenterhus Aarhus, der i samarbejde med Aarhus Kommune har opsat bstemmestedet for at få flere unge til at stemme op til valget den 19. november.

”Vi forventer, at flere studerende stemmer til kommunalvalget, når stemmeboksen ligger i gåafstand fra forelæsningen eller for de ansattes vedkommende på vej hjem fra arbejde. Når folk får mulighed for at passe det så fleksibelt ind, håber vi på, at flere vil stemme til kommunalvalget. Det er jo et vigtigt kryds, der er med til at forme aarhusianernes hverdag,” siger direktør i Studenterhus Aarhus Anne Thorø Nielsen.

Ved seneste byrådsvalg for fire år siden undlod hver tredje stemmeberettigede i Aarhus Kommune at stemme. Det svarer til 88.598 aarhusianere.

Udover Studenternes Hus er der også mulighed for at stemme på yderligere fire lokaliteter blandt andet Hovedbiblioteket samt bibliotekerne i Viby og Risskov. De fem brevstemmesteder er oprettet som led i kampagnen “Form dit Aarhus – stem til byrådsvalget den 19. november”.

For at kunne brevstemme skal vælgerne kun vise billed-id.
Sidste mulighed for at stemme i Studenterhus Aarhus er fredag den 15. november.

Studenterhus Aarhus, Nordre Ringgade 3

Mandag, tirsdag, onsdag og fredag kl. 10.00 - 15.00