Vil du være Circle U.-ambassadør på AU?

Kan du lide at kommunikere og arrangere events, og har du lyst til at fortælle de gode historier om universitetsalliancen Circle U. til dine medstuderende? Så søg om at blive frivillig Circle U.-ambassadør.

Som Circle U.-ambassadør bliver du en del af et netværk af studenter-ambassadører på tværs af alliancens ni universiteter. Foto: Circle U.

Circle U. er en europæisk universitetsalliance, hvor AU sammen med otte andre universiteter arbejder for at gøre mobilitet og internationalisering nemmere for studerende og ansatte. Gennem Circle U. har du som studerende blandt andet adgang til forskellige kurser og aktiviteter på de otte øvrige universiteter (læs mere om Circle U.).

Aarhus Universitet søger lige nu en gruppe frivillige Circle U.-ambassadører, som skal være med til at øge kendskabet til alliancen og dens tilbud og aktiviteter blandt AU’s studerende fra september 2024.

Øg dit internationale netværk

Som ambassadør vil du indgå i en gruppe AU-studerende, der sammen skal planlægge events og kommunikationsindsatser om Circle U.-alliancen på Aarhus Universitet. I vil få hjælp til opgaven af Circle U.-medarbejdere både på AU og Circle U.-kontoret i Bruxelles.

I vil indgå i et netværk af studerende fra alliancen – og I vil få mulighed for at mødes én gang om året til det årlige get-together på ét af alliancens 9 universiteter.

Hvad får du ud af at være med?

• Du får praktisk erfaring med kommunikations- og eventplanlægning til dit CV
  • Du får udvidet dit netværk lokalt på tværs af hele universitetet og internationalt på tværs af de deltagende universiteter.
  • Du får mulighed for at øve dit engelske og for at deltage i et fysisk event for alle deltagende studerende et sted i Europa (tid og sted er endnu ikke planlagt).

Der er ansøgningsfrist den 1. juni 2024