Bliv skarp på de kompetencer arbejdsgiverne efterspørger

Både offentlige og private arbejdsgivere ønsker og forventer, at du som videnarbejder hurtigt udvikler en række centrale kompetencer udover de universitetsfaglige, men hvilke?

Onsdag 30. september 2020,  kl. 14:00 - 16:00

Webinar, Zoom

DM & MA og Arts Karriere

På universitet er udviklingen af din faglighed i centrum – en faglighed, som du skal omsætte til dit første job.

Men arbejdsmarkedet efterspørger meget mere end din faglighed. Både offentlige og private arbejdsgivere ønsker og forventer, at du som videnarbejder hurtigt udvikler en række centrale kompetencer, som gør dig til en succes i dit job.

Ingen forventer, at du kan det hele som nyuddannet, men på dette webinar stiller DM og MA skarpt på 4 centrale kompetenceområder, så du i god tid kan begynde at fokusere på at udvikle de arbejdsmarkedsrettede kompetencer:

• Projektledelse og forretningsforståelse
  • Strategisk indsigt og organisationsforståelse
  • De forskellige roller som videnarbejder – og evnen til at stille gode spørgsmål
  • Hvordan bruger jeg mit netværk og skaber forandringer?

Vi kommer rundt om følgende spørgsmål:

• Hvilke typer af projekter findes der? Og hvilke kompetencer kræver forskellige typer projekter?
  • Hvad er forretningsforståelse – og hvordan sætter jeg mig ind i den virksomhed, hvor jeg vil søge job?
  • Hvad er en virksomheds strategi – og hvorfor er den vigtig for mig?
  • Hvad betyder værdier og kultur – og hvordan kan jeg forstå virksomheden ud fra det?
  • Hvordan skiller organisationer sig fra hinanden – og hvor trives jeg bedst?
  • Hvilke roller kan jeg have som videnmedarbejder? Hvornår er jeg ekspert, hvornår er jeg facilitator: Og hvad kræver det af kompetencer?
  • Hvilke typer af spørgsmål stiller jeg for mange af? Og hvilke typer spørgsmål stiller jeg for få af?
  • Hvordan bruger jeg mit netværk til at få mit første job?
  • Hvad er forandringsledelse, og hvorfor er det vigtigt?

Webinaret veksler mellem oplæg og kort gruppearbejde, hvor du arbejder sammen med andre studerende.

Undervisere er Allan J. Christensen fra konsulentvirksomheden Cambiamento og Nina Riis fra Geschäftig. Begge har dyb erfaring med undervisning af nyuddannede akademikere og dyb indsigt i arbejdsmarkedets forventninger.

// TILMELDING

Tilmeld dig ved at klikke her.

Læser du ikke på Aarhus Universitet, skal du blot vælge andet under "Uddannelse"

Du får tilsendt adgangskoden på den mail du har brugt til at tilmelde dig med. Vi sender den dagen før arrangementet.

// ZOOM

Link til zoom-mødet - klik her.

Kodeord: 037269