Kursus for ARTS dimittender: På vej videre

Bliv klædt på til at søge job efter endt uddannelse

onsdag 16. juni 2021, kl. 09:00 - torsdag 17. juni 2021, kl. 14:00

Arts Karriere

Er du studerende på Arts, og forventer du at blive færdig med din kandidat til sommer? Er du nysgerrig på, hvordan du bedst griber jobsøgningen an? Så deltag i Arts Karrieres online minikursus for dimittender den 16. og 17. juni 2021, hvor vi igennem forskellige workshops gør dig klar til overgangen fra universitet til arbejdsmarkedet. Kurset vil tage dig igennem en vigtig proces i forhold til jobsøgning, hvor vi tager udgangspunkt i elementerne hvad ved jeg, hvad kan jeg, hvad vil jeg og hvordan gør jeg. Nedenfor kan du læse hvad de forskellige workshops indeholder:

// KURSUSDAG 1

Onsdag den 16. juni kl. 9-14 (inklusiv en times pause):

Hvad ved jeg, og hvad kan jeg

Workshop 1:4 – Kompetencer:

Hvorfor er kompetencer vigtige, og hvad er dine kompetencer egentlig? I denne workshop arbejder du med at sætte ord på dine kompetencer. Vi dykker både ned i faglige og personlige kompetencer. Når du tilmelder dig, får du en lille hjemmeopgave, som du skal afsætte 15 min. til at gennemføre inden workshoppen.

Hvad vil jeg

Workshop 2:4 – Præferencer og jobopslag:

Hvad motiverer dig og interesserer dig, og hvad vil du rigtig gerne arbejde med? For at finde relevante jobopslag er det vigtigt at finde ud af, hvad dine præferencer er. Med udgangspunkt i dine præferencer vil du lære, hvordan du søger efter relevante jobopslag, og hvordan du læser dem.

// KURSUSDAG 2

Torsdag den 17. juni kl. 9-14 (inklusiv en times pause):

Hvordan gør jeg

Workshop 3:4 - CV og ansøgning:

Hvordan laver man et godt CV, og hvad skal der egentlig stå i en ansøgning? CV’et og ansøgningen er en helt central del af det at søge et job. I denne workshop vil vi præsentere forskellige typer af CV, hvad CV’et skal indeholde, og du vil få tips til, hvordan du skriver en fængende ansøgning. Forud for workshoppen skal du bruge 30 min. på at finde en aktuel stilling, som du kunne tænke dig at søge, og som vi vil arbejde med på workshoppen.

Workshop 4:4 - Jobsamtalen:

Hvad skal du forberede inden jobsamtalen, og hvordan præsenterer du dig selv kort og præcist? Få gode råd og praktiske værktøjer til jobsamtalen.

Kurset vil veksle mellem kortere oplæg og en hel masse øvelser, så du skal være klar på at deltage aktivt i gruppearbejde for at få et godt udbytte af kurset. Efter kursets afslutning vil vi tilbyde individuel vejledning og sparring for at hjælpe dig godt videre.

// TILMELDING

Tilmelding klik her.

På grund af kursets format er der en begrænsning på 30 deltagere, og pladserne tildeles efter først-til-mølle.