Vejen til et job i kommunikationsbranchen

Kommunikationsmedarbejder, pressechef, Community-manager og webredaktør er bare nogle få af de utallige jobtitler, du kan få på dit visitkort, hvis du arbejder med kommunikation.

Tirsdag 11. oktober 2022,  kl. 15:15 - 17:15

Lokale 1441-112 og zoom

Men hvordan finder du ud af, hvilken jobtitel du skal jagte? Og hvordan får du overhovedet foden indenfor i en populær branche, som appellerer til et hav af forskellige uddannelser?

Vi kigger, i samarbejde med DM og MA, ind i tre forskellige typer arbejde indenfor branchen og får historien om, hvordan man beskæftiger sig med kommunikation indenfor marketing, medie-produktion og reklame. Her vil tre repræsentanter dele ud af deres erfaring, samt give tips og tricks til, hvordan du kan sætte kursen for din vej mod et job i kommunikationsbranchen.

// OPLÆGSHOLDERE
// Luiza Søby: Head of influencer marketing hos campfire & co, som er et reklame- og kommunikationsbureau. De arbejder med rådgivning, strategi, digital og visuelle løsninger, samt SoMe, Influencer marketing og video. Luiza er ansvarlig for Influencer marketing og vil bl.a. fortæller, hvordan hun er landet i netop den rolle.

// Janus Priess: Marketingkoordinator ved Studenterhus Aarhus, hvor han arbejder i med at kommunikere og markedsføre Studenterhuset mange ideer, visioner og arrangementer, samtidig med at han er ansvarlig for huset sponsorater.

// Clara Byskov: TV-tilrettelægger ved Mainland Aarhus a Metronome Production. Hun arbejder med planlægning og produktion af Tv-programmer og har bl.a. været med til at lave programmet ”Vi er ordbildne” på DR, som blev nomineret til TV-prisen 2022.