AU Evacuate klar i opdateret version

AU’s evakueringsapp AU Evacuate er nu igen klar til brug efter sidste uges angreb med ransomware. Appen har gennemgået en række sikkerhedsopdateringer og kan nu igen downloades fra App Store og Google Play

Hvorfor skal jeg installere appen?

AU Evacuate er et supplement til Aarhus Universitets eksisterende beredskabssystem og giver dig relevante informationer direkte på din smartphone i kritiske situationer.

Alle medarbejdere og studerende med deres gang på Aarhus BSS opfordres derfor til at installere AU Evacuate, så vi sammen sikrer os selv og hinanden bedst muligt. Har du arbejdsgiverbetalt mobiltelefon fra Aarhus BSS har du derfor pligt til at installere appen.

Hvordan gør jeg?

1. Har du den tidligere udgave af AU Evacuate installeret, starter du med at slette denne version af appen fra din smartphone.
  2. Hent AU Evacuate i App Store eller Google Play.
  3. Følg instruktionerne i appen.
  4. Gå til appens indstillinger og indsæt navn, tilføj kanaler og vælg evt. områder (husk at tilføje dit navn for mulighed for IT Support).
  5. Appen er nu klar til brug.

Jeg har ikke en smartphone – hvordan gør jeg?

Hvis du ikke har en smartphone med iOS eller Android, kan du vælge at modtage varsler fra AU Evacuate på sms og/eller mail ved at registrere dig på hjemmesiden her.

Hvis du tidligere har registreret dig som bruger af AU Evacuate på hjemmesiden, skal du genoprette dig som bruger for at kunne modtage varsler på sms og/eller mail. Du registrerer dig her.

Har du brug for hjælp?

Hvis du har brug for hjælp til at installere AU Evacuate eller tilmelde dig som bruger på hjemmesiden, er du velkommen til at kontakte Aarhus BSS IT Support: bss.it@au.dk.

Hvis du vil vide mere om AU Evacuate, er du velkommen til at kontakte Aarhus BSS Bygningsservice:

Teknisk chef Peter Bachmann Vestergaard
T: +4587152363