Konference med fokus på kriseledelse

Ord som "krisekommunikation", "krisestyring" og "issues management" er for alvor kommet på dagsordenen hos mange danske virksomheder, ikke mindst efter sidste års Muhammedkrise. I næste uge sætter ASB fokus på teori og praksis i kriseledelse med en konference, der bl.a. byder på PR-guruen Robert L. Heath og lanceringen af en ny bog om kriseledelse.

Konferencen foregår i Århus den 18. april (ASB) og København den 19. april (CBS). Den arrangeres i anledning af udgivelsen af bogen Krisekommunikation: Når virksomhedens image og omdømme er truet. Bogen er skrevet af professor Finn Frandsen og lektor Winni Johansens fra Center for Virksomhedskommunikation. Den er det første større værk på dansk om kriseledelse og krisekommunikation.

Konferencens oplægsholdere er:

Robert L. Heath. Weathering the Storm: Managing Issues, Crises, and Risks
Professor i kommunikation ved University of Houston og leder af Institute for the Study of Issues Management. Robert L. Heath har igennem en menneskealder bidraget til forskningen i public relations i almindelighed og studiet af issues management i særdeleshed – et felt, hvor han er en af verdens førende eksperter.

Blandt hans vigtigste og nyeste udgivelser er Strategic Issues Management (1997), Handbook in Public Relations (2001) og Encyclopedia of Public Relations I-II (2005).

Finn Frandsen og Winni Johansen: Kriseledelse og krisekommunikation i den retoriske arena
Finn Frandsen og Winni Johansen har i næsten ti år forsket i kriser, kriseledelse og krisekommunikation.

Blandt deres seneste udgivelser er Hvor godt forberedte er de? En undersøgelse af danske virksomheders og myndigheders kriseberedskab (2004), Krisekommunikation: Når virksomhedens image og omdømme er truet (2007) samt en række artikler om samme emne i Børsens Ledelseshåndbog i Corporate Communication.

Astrid Gade Nielsen: Arlas kriseledelse – et år efter Muhammedkrisen
Koncernkommunikationschef hos Arla Foods (kun i Århus)

Anna Vinding: Afsporet? Kriseledelse og krisekommunikation hos DSB
Koncernkommunikationschef, underdirektør hos DSB (kun i København).

Konferencen afholdes på ASB den 18. april fra kl. 15-18.

Den 19. april (kl. 15-18) afholdes arrangementet på CBS i København.

Konferencen arrangeres af Center for Virksomhedskommunikation i samarbejde med Dansk Kommunikationsforening og Forlaget Samfundslitteratur.

Bogen Krisekommunikation: Når virksomhedens image og omdømme er truet udkommer den 20. april 2007.

> Læs mere om bogen på Forlaget Samfundslitteraturs hjemmeside

Tilmelding

> Læs mere om konferencen og tilmeld dig på Kommunikationsforeningens hjemmeside

Yderligere oplysninger
Professor Finn Frandsen
Tlf.: 89 48 62 68

Lektor Winni Johansen
Tlf.: 89 48 65 18

Oops, an error occurred! Code: 20230330005514145637cf