Novo Nordisk og studerende udfordrer epidemi i Indien

18.11.2010 | caki

Business-konkurrence: I løbet af fire timer skal 28 studerende sammen med Novo Nordisk komme med et udkast til, hvordan diabetesepidemien i Indien kan bremses.

Novo Nordisk samler torsdag den 18/11 og mandag den 22/11 i alt 28 studerende fra 9 forskellige uddannelsesinstitutioner i Danmark til en workshop om diabetesepidemien i Indien. Workshoppen finder sted på Handelshøjskolen den 18. og på CBS den 22. De studerende er blevet udvalgt blandt et ansøgerfelt på knapt 200 studerende og skal i løbet af de fire timer komme med et udkast til, hvordan diabetesepidemien i Indien kan bremses.

For at sikre et holistisk perspektiv bliver de studerende sammensat på tværs af studieretninger - som spænder lige fra business til food engineering fra DTU og political science fra KU – og de vil ikke kende hinanden på forhånd.

Første gang

Det er første gang Novo Nordisk på denne måde involverer studerende og giver dem mulighed for at komme med deres bud på, hvordan en real life problematik kan tackles. De studerende får et unikt indblik i hvordan Novo Nordisk arbejder og hvilke problemstillinger diabetes medfører for verdens sundhedssystemer. Til gengæld får Novo Nordisk input fra nogle af landets bedste studerende.

Der bliver kåret en vindergruppe fra begge arrangementer, som præsenterer deres løsningsforslag for Novo Nordisk i hovedkvarteret i Bagsværd.

På dagen vil det være muligt at snakke med Bo Wesley, som er innovations coach i Novo Nordisk og som faciliteter workshoppen. Derudover vil projektmanager Maria Bukh Almstrup fra Novo Nordisks HR-afdeling også være til stede, ligesom det vil være muligt at snakke med deltagerne.


Fakta

- Deltagerne har alle skrevet en motiveret ansøgning, hvor de skulle besvare fire spørgsmål om innovation og deres personlige motivation for at deltage samt vedhæfte deres CV.

- På dagen vil præsentationerne foregå på engelsk, da de 28 studerende er en kombination af danske og internationale studerende.


Programmet på dagen ser ud som følgende:

1. Ankomst 14.45 - 15.00

2. Introduktion og opstart 15.00 - 15.30

3. Workshop 15.30 - 17.45

4. Præsentationer af dagens arb. 17.45

5. Vinderoverrækkelse 18.30

6. Networking med studerende 19.00


Kontakt:

Lars Pallisgaard
Kommunikations konsulent

Novo Nordisk A/S
Direkte: 4442 3730
Mobil: 3079 3730

Studerende
312177 / i40