Stor interesse for krisekommunikation
Mere end 350 interesserede deltog i sidste uge i konferencer om krisekommunikation i Århus og København. Deltagerne kunne møde den anerkendte PR-forsker Robert Heath og blev også præsenteret for en ny bog om emnet skrevet af ASB's Finn Frandsen og Winni Johansen.
På tre timer nåede 160 deltagere i Århus og 190 i København at opleve Robert Heath gennemgå krisekommunikationens værktøjer, at høre kommunikationsforskerne Winni Johansen og Finn Frandsen fortælle om feltets udvikling og at debattere teori og praksis med kommunikationsansvarlige fra henholdsvis Arla og DSB.
- En del af formålet med konferencerne var at fejre udgivelsen af vores bog, som er det første større akademiske værk om krisekommunikation i Danmark. Samtidig har vi længe ønsket at sætte fokus på den nyeste forskning inden for krisekommunikation, og vi synes, at det var en unik mulighed at give deltagerne lov til at debattere emnerne med Robert Heath, fortæller Winni Johansen.
God krisekultur i teori og praksis
Deltagerne på konferencerne fik Finn Frandsen og Winni Johansens nye bog Krisekommunikation med i prisen, og samtidig fik de mulighed for at få debatteret, hvordan man kan og bør kommunikere i krisesituationer med branchefolk, der har stået i situationen.
- Det var superspændende at få et samspil mellem teoretisk indsigt og praktiske råd fra Arlas kommunikation i Mellemøsten og Danmark i forbindelse med Muhammed-krisen, siger Lise Borgstrøm, der deltog på konferencen i Århus.
Samspillet mellem teori og praksis var netop det, Winni Johansen og Finn Frandsen gerne ville opnå med konferencen.
- Vi er glade for den store deltagelse, og vi håber, at deltagerne er blevet mere bevidste om, hvor vigtigt det er at arbejde med at skabe en god krisekultur og ikke mindst kommunikationskultur. Vi blev bekræftet i værdien af vores forskning, i værdien af strategisk kommunikation og i værdien af samspil mellem forskning og praksis, siger Winni Johansen.