Retningslinjer for eksamensdeltagelse i efteråret 2020

Her på siden kan du læse om, hvordan du skal forholde dig, hvis du skal til eksamen under Corona.

Jeg er i karantæne, mens jeg afventer svar på Corona-test

Er du i karantæne grundet mistanke om Corona, skal du ikke møde op til din eksamen, men melde dig syg. Du melder dig syg ved at indsende en ansøgning om dispensation via mitstudie.au.dk.

Husk at vedlægge relevant dokumentation for din situation som fx henvisning til test fra egen læge, at du afventer resultat eller lignende.

Jeg lever sammen med en person i risikogruppe

Health gennemfører alle eksamener med fysisk fremmøde iht. Sundhedsstyrelsens retningslinjer for afstand, hygiejne m.v. Når de betingelser er opfyldt, er det ifølge myndighedernes retningslinjer forsvarligt at møde op.

Du skal derfor møde op til eksamen på linje med dine medstuderende. Du er selvfølgelig meget velkommen til at bruge egne værnemidler til eksamen, hvis du finder det nødvendigt eller tilrådeligt.

Jeg er selv i risikogruppe

I udgangspunktet skal du derfor møde op til eksamen på linje med dine medstuderende.

Du kan i ganske særlige situationer søge om dispensation til et enelokale. Vurderes du i samråd med din læge at have behov herfor, skal du ansøge om dispensation via mitstudie.au.dk. Husk at vedlægge relevant dokumentation fra din læge.