Nyheder til studerende 2016-1

Geosciencedag

Instituttet sætter stor pris på de studerendes store engagement i Geosciencedagen den 13. maj. Tak fordi så mange tog sig tid til at være med og, for fleres vedkommende, også bidrage med præsentationer.

Studentermedhjælpere

Ingen kontrakt - ingen arbejde

Det er nævnt før - men det er VIGTIGT:

• Du skal aldrig starte noget arbejde for en forsker eller en laborant, hvis du ikke har en  ansættelseskontrakt.
  • Hvis du arbejder uden at der er foreligger en ansættelse, kan der ikke udbetales løn til dig - og du vil heller ikke være dækket af en forsikring under arbejdet!
    Kontakt sekretariatet for at høre nærmere.

Løn

Før du kan få løn, skal du meddele sekretariatet (sekretariat@geo.au.dk) hvor mange timer du har arbejdet i en given periode. Når sekretariatet derefter har indrapporteret timerne i lønsystemet, kan pengene sættes ind på din konto.

Løn udbetales to gange om måneden. Denne oversigt viser deadlines for indrapportering/udbetaling, men da der kan gå nogle dage fra du sender din mail, til timerne er tastet i systemet, bedes du sende dine oplysninger i god tid inden en deadline. Ellers må du vente til næste lønkørsel.

Kender du Trivsel.au.dk?

Trivsel.au.dk? er:

• en side for dig, der studerer ved Aarhus Universitet
  • én indgang til alle de tilbud, du kan benytte, hvis du vil øge din trivsel på studiet
  • skabt af vejledere og rådgivende instanser på Aarhus Universitet
  • helt gratis

Aflevering af speciale

I specialekontrakten har der hidtil stået at et eksemplar af dit speciale skulle afleveres til biblioteket - et eksemplar som skal være tilgængeligt til internt udlån på instituttet..
Fremover skal du aflevere dette eksemplar i sekretariatet.

Ingen fester i undervisningslokaler og laboratorier!!

Det er ikke tilladt at bruge undervisningslokaler og laboratorier til sociale arrangementer.
Alle sammenkomster/fester SKAL afholdes i studenterkantinen.
Læs reglerne om brug af instituttets lokaler.

Glemte ting og sager

Alle glemte/efterladte genstande som findes rundt omkring i huset, bedes afleveret i sekretariatet, hvor de samles i en kasse på Lene Kjeldsteens kontor. - Så henvend dig der, hvis du har været uheldig at miste noget.

Institutbiler

Lån af bil til studenterarrangementer
For at søge om tilladelse til at låne en institutbil til en tur arrangeret af og for studerende, skal der afleveres en skriftlig anmodning med beskrivelse af det faglige program og angivelse af hvem der skal være chauffør. På baggrund heraf tages der beslutning om evt. udlån.

Retningslinjer for kørsel i institutbiler
I hver institutbil ligger en folder med praktiske oplysninger vedrørende brug af bilerne. Det er vigtigt at I kender dem. Oplysningerne findes også på hjemmesiden: http://geo.medarbejdere.au.dk/transport-og-indkoeb/institutbiler/praktiske-oplysninger/

Kørebøger
HUSK at udfylde kørebogen når du afleverer en institutbil. Revisionen kræver at der gøres rede for alle kørte kilometer, så det er problematisk når de mangler - og ofte et stort arbejde at finde oplysningerne frem.

studenterkantinen

En bøn fra rengøringspersonalet
Vær søde at sætte stolene op under bordene om fredagen, inden I forlader studenterkantinen. Det gør det så meget lettere for rengøringspersonalet at vaske gulvet mandag morgen.

Biblioteket

Instituttets partner på biblioteket, Morten Hjorth Gad, kan træffes på vores partnerkontor hver mandag mellen 08.30 og 15.30. Studerende må gerne benytte sig af denne service.
Øvrige dage kan Morten træffes på biblioteket i Ny Munkegade (mhg@au.dk).

Studieadministrator på Geoscience

Ændring af kontortid
Tina Veirup, ST administrationscenter/undervisning og eksamen, kan som sædvanligt træffes på instituttets partnerkontor hver tirsdag i lokale 1672-232. - BEMÆRK dog, at der er en mindre ændring i kontortiden, så hun nu er her kl. 10-12.