Informationsmøde om Masteruddannelsen i konferencetolkning ved EU

Er du god til to europæiske sprog ud over dansk, og har du en universitetsgrad? I år 2024 udbyder Aarhus Universitet en Master i Konferencetolkning, som især er rettet mod en karriere som tolk i EU. Bliv klogere på uddannelsen og om den er noget for dig til dette webinar.

Oplysninger om arrangementet

Fredag 16. juni 2023,  kl. 10:00 - 12:00

Online via Zoom

Aarhus Universitet

Er du god til to europæiske sprog ud over dansk, og har du en universitetsgrad?

I år 2024 udbyder Aarhus Universitet en etårig Master i Konferencetolkning, som især er rettet mod en karriere som tolk i EU, hvor der i øjeblikket er stor efterspørgsel efter danske tolke.

På et virtuelt informationsmøde 16. juni klokken 10:00-12:00 kan du høre om Masteruddannelsen.

Tilmeld dig mødet her

Du vil høre om

• Uddannelsens indhold og tilrettelæggelse
  • Adgangskrav og optagelsesprøve
  • Livet som studerende på den etårige uddannelse
  • Karrieremuligheder, særligt i EU

Du vil møde

• Helle V. Dam, professor på Aarhus Universitet, leder af masteruddannelsen
  • Rasmus Egelund, tolk ved EU-Domstolen
  • Christina Davidsen, tolk i Europa-Parlamentet
  • Rasmus Troels Steenberg, tidligere studerende på uddannelsen, nu tolk ved EU-Kommissionen

Nedsat pris

Regeringen har besluttet at give et særligt tilskud til uddannelsen, så den med studiestart i februar 2024 kun koster 5.000 kr. mod normalt 40.000 kr.

Ansøgningsfristen til uddannelsen, som tager 1 år på fuld tid at gennemføre, er 27. september 2023.

Læs mere om uddannelsen her