Corona

Studerende på Aarhus BSS

  • Find kontaktinformation og den nyeste information, som er gældende for Aarhus BSS-studerende.

FAQ for Aarhus BSS-studerende giver dig svar på de oftest stillede spørgsmål, som er gældende for Aarhus BSS-studerende.

AU FAQ'en giver svar på de spørgsmål, som er gældende for alle AU-studerende.

Genåbning af Aarhus BSS

Aarhus BSS åbner fra onsdag morgen den 24. juni for studerendes adgang til læsesale, grupperum og andre studenterfaciliteter i vores bygninger. Åbningen foregår i henhold til myndighedernes retningslinjer.

Kan du ikke finde svar på dine spørgsmål i

"AU FAQ'en" eller "FAQ for Aarhus BSS-studerende", så er du velkommen til at kontakte os.

FAQ for Aarhus BSS-studerende

Generelt

Hvordan holder jeg mig bedst opdateret? Hvor finder jeg mere information?

Du vil løbende blive orienteret via din AU-mail og Blackboard. Derudover kan du også finde aktuel information for Aarhus BSS-studerende på denne side, og via AUs FAQ for studerende kan du finde information, som er gældende for alle AU-studerende. 

Hvor kan jeg få stemplede studieudskrifter og anden dokumentation?

Student Services er igen åben for personlige henvendelser, telefoner og mails og kan fortsat hjælpe dig med karakterudskrifter og anden dokumentation. Find kontaktinformation på denne side under "Kontakt Aarhus BSS Student services.

Hvordan tilpasser jeg mig til min nye hverdag?

Har du brug for hjælp til at strukturere din nye hverdag og nye studieformer, har Studypedia udviklet nogle råd til dit online studiearbejde.
Derudover kan du finde generelle værktøjer til at øge din studietrivsel på styrkditstudieliv.au.dk.
Endelig kan du her læse fem gode råd til at håndtere din nye hverdag    

Jeg har brug for at tale med nogen om situationen. Hvem kan jeg snakke med?

 

Du er altid velkommen til snakke med en studievejleder om det, der ligger dig på sinde, selvom det i øjeblikket ikke kan ske ved fysisk fremmøde. På denne side kan du se, hvordan du kommer i kontakt med din lokale studievejleder.

Derudover er der flere andre muligheder:

Hos Studenterrådgivningen kan du få online og telefonisk rådgivning. Derudover er både AU Helpline og Studenterpræsterne Aarhus klar til at tale med dig.

Undervisning

Er der undervisning, når universitetet er lukket?

Aarhus BSS har omlagt undervisningen til andre formater i den periode, hvor universitetet er lukket ned. Via dine kursusrum i Blackboard vil din underviser kommunikere, hvordan undervisningen i de enkelte fag vil blive omlagt i perioden.    

Kan jeg blive afmeldt min undervisning, når jeg har mine børn hjemme under corona-situationen?

Nej, som udgangspunkt giver corona-situationen ikke grundlag for at blive afmeldt undervisning i forårssemestret 2020. Undervisningen vil i høj grad blive omlagt til en form, som ikke kræver din tilstedeværelse på et bestemt tidspunkt. Du opfordres derfor til at afsøge alternative løsninger ved f.eks. at planlægge pasningen af børn, konsultere medstuderende og læsegrupper eller låne noter, således at du kan følge undervisningen bedst muligt. Du kan få gode råd til, hvordan du kan studere online på Studypedia.

Eksamen

Hvilke sundhedsmæssige foranstaltninger er der i forbindelse med mundtlig eksamen med fysisk fremmøde?

De eksamener, der afvikles nu, følger følgende retningslinjer:

  • AU’s bygninger må kun benyttes til afvikling af mundtlige eksamener og ikke til andre studieaktiviteter
  • Kun eksaminander og eksamenspersonale må være i eksamensområdet
  • Man må kun opholde sig i bygningen i kort tid før og efter endt eksamen
  • Der er ensrettet trafik i eksamensområderne – en indgang og en udgang efter eksamen
  • Der er mulighed for afspritning ved ankomst og under forberedelse til eksamen
  • Der er rengøring af eksamenslokalerne før eksamensstart og løbende afspritning af eksamensbordene i løbet af dagen
  • Toiletfaciliteter rengøres før eksamensstart og igen midt på dagen.

Hvad gør jeg, hvis jeg får tekniske problemer til min mundtlige online-eksamen?

Hvis du får tekniske problemer på eksamensdagen, gælder nedenstående retningslinjer. Dem skal du følge både, hvis du ikke kan logge på den valgte eksamensplatform (som udgangspunkt Zoom) og få adgang til venterummet i god tid inden eksaminationens start, og hvis du får tekniske problemer undervejs, som forhindrer, at du kan gennemføre eksamen.

  • Ved tekniske problemer, der opstår før din eksamen er påbegyndt, skal du tage kontakt til Aarhus BSS IT Support. Her skal du huske at angive dit telefonnummer, så supporteren kan tage kontakt til dig.
  • Hvis de tekniske problemer forhindrer din deltagelse i eksamenen eller gør at eksamenen bliver afbrudt, skal du straks kontakte din eksaminator via mail og gerne oplyse dit telefonnummer.
  • Fungerer Zoom vedvarende ikke, skal I forsøge at etablere kontakt via Skype for Business.
  • Hvis det ikke lykkes at få oprettet forbindelse til dig via Zoom eller Skype for Business inden for 5 minutter eller forbindelsen mistes gentagende gange, afbrydes prøven.
  • Eksaminator vil efterfølgende kontakte dig på mail eller telefon og aftale et nyt prøvetidspunkt, der typisk vil ligge umiddelbart efter at de andre studerende i faget er blevet eksamineret.
  • Hvis dette ikke er muligt, vil du blive henvist til at deltage i prøven ved næste udbud.
  • Uanset hvad har du ikke brugt et eksamensforsøg, hvis din prøve ikke kan gennemføres som følge af tekniske problemer.

Hvordan undgår jeg at snyde til eksamen?

AU’s almindelige regler om eksamenssnyd er de samme som altid. AU har som udgangspunkt tillid til, at du som studerende ønsker at opnå dine resultater på ærlig vis, og det forventes, at du sætter dig ind i reglerne og følger dem under de nye online-eksamensformer.

Nedenfor får du et overblik over de forhold, du bør være ekstra opmærksom på.

  • Vi anbefaler, at du altid orienterer dig i eksamensplanen, som ligger på din studieportal under ”Eksamen”. Her kan du læse om forholdene for din konkrete eksamen og, om din eksamen er planlagt med eller uden hjælpemidler.

  • Alle skriftlige prøver med fysisk fremmøde er lagt om til online-eksamener. Vær opmærksom på, at hvis din omlagte eksamen kræver, at der udarbejdes en individuel eksamensbesvarelse, skal du selv udarbejde besvarelsen, og du må ikke samarbejde med andre under din online-eksamen. Det betyder, at du ikke må dele gode råd, tips og tricks med dine medstuderende. Du må heller ikke dele din opgave med andre, eller bede andre om at dele deres med dig.
  • Skal du til en online mundtlig eksamen, vil du blive bedt om at identificere dig med dit studiekort. Du kan blive bedt om at panorere dit webcam for at vise, at der ikke er andre i rummet. Du må gerne have gæster med til din eksamen, men i givet fald skal de være synlige i baggrunden under eksaminationen.

Hvordan bliver jeg klar til min online-eksamen?

Hvis din eksamen skal foregå online, kan det være en god idé at forberede sig på eksamen under helt nye rammer hjemmefra. Især mundtlige eksamener online vil være anderledes for de fleste studerende. Derfor kan du med fordel øve dig på eksamensformen som en del af forberedelsen – gerne sammen med en studiekammerat eller din studiegruppe. Det handler om, at du føler dig tryg ved format og teknik, så du kan fokusere på det faglige indhold under eksamen.

Her er nogle gode råd til, hvad du kan gøre for at blive klar til din online-eksamen.

  • Sæt dig grundigt ind i, hvad det er for en eksamen, du skal til. Den information finder du på i eksamensplanen på din studieportal under ”Eksamen”.
  • Undersøg, hvilket teknisk udstyr, du skal have på plads, f.eks. computer, webcam og en opladet telefon. Test, at det virker i god tid inden din eksamen.
  • Undersøg, hvilke relevante programmer, du skal bruge til den pågældende eksamen, f.eks. Zoom, Digital Eksamen og Wiseflow. Du kan læse mere om digitale eksamener på Aarhus BSS under menupunktet ”Eksamen” og ”FAQ – Digital eksamen”. Test, at programmerne virker i god tid inden eksamen. Det gælder også, hvis du skal aflevere i PDF-format. Tjek, at du kan konvertere til det rette format.
  • Hvis du skal bruge Zoom til din eksamen, så læs vejledningen om, hvordan du anvender Zoom i eksamenssituationen. Det er vigtigt, at du følger den af hensyn til IT-sikkerheden.
  • Sørg for, at du ved, hvem du skal kontakte, og hvad du skal gøre, hvis du får tekniske problemer til en mundtlig eksamen. Dette kan du læse mere om på denne side under ” Hvad gør jeg, hvis jeg får tekniske problemer til min mundtlige online-eksamen?”
  • Sæt dig ind i, hvordan du undgår at snyde til eksamen. Vær særligt opmærksom på, at du ikke må tale med andre under individuelle eksamener – heller ikke, selvom de foregår hjemmefra. Du kan finde mere information i pjecen ”Kom sikkert gennem eksamen” og i venstremenuen på din studieportal under ”Eksamen” og ”Eksamenssnyd”
  • Spørg din underviser før din eksamen, hvis du er i tvivl om noget.

Få flere gode råd om mundtlige online-eksamener på Studypedia

Hvor kan jeg læse mere om digitale eksamener?

Du kan lære mere om digital eksamen på din studieportal under menupunktet ”Eksamen” og ”Digital eksamen”. Her kan du blandt andet finde en FAQ med de vigtigste spørgsmål og svar.

Er din skriftlige stedprøve omlagt til en hjemmeprøve, afvikles den som en almindelig hjemmeprøve (WHAI) i WISEflow. Se vejledningen til hjemmeprøver her.

Jeg har søgt om forlænget tid til eksamen, og nu er eksamen blevet omlagt. Gælder dispensationen også til den omlagte eksamen?

Har du fået tildelt ekstra tid til en stedprøve, som nu er konverteret til en hjemmeopgave af samme varighed, vil den ekstra tid blive lagt til din hjemmeopgave. Inden eksamensdagen skal du tjekke, at den ekstra tid er registreret korrekt i Wiseflow. Er tiden ikke registreret korrekt, skal du hurtigst muligt kontakte studieadministrationen på mail bachelor.bss@au.dk eller kandidat.bss@au.dk

Min ordinære eksamen til sommer er blevet omlagt. Hvad betyder det for reeksamen?

Hvis din ordinære eksamen i maj og juni er blevet omlagt ifm. corona-situationen, vil reeksamen i august som udgangspunkt blive omlagt til samme eksamensform. Enkelte eksamener kan dog blive afviklet i den oprindelige form. Eksamensformen vil fremgå af eksamensplanen på din studieportal under menupunktet "Eksamen".

Perioden for tilmelding til reeksamen vil fortsat være 1. juni – 8. juli.

Hvordan afvikler Aarhus BSS eksamener frem til sommerferien?

Den 7. maj blev indgået en politisk aftale om den næste fase af en kontrolleret genåbning af det danske samfund. Aftalen betyder blandt andet, at Aarhus Universitet med virkning fra den 18. maj kan udvide den delvise genåbning for at afvikle undervisning og eksamener, hvor der er krav om fysisk fremmøde. Studienævnene på Aarhus BSS har på baggrund af dette taget stilling til afviklingen af alle kommende eksamener.

Overordnet gælder, at:

  • flertallet af de skriftlige eksamener vil blive afviklet som digitale eksamener
  • de mundtlige eksamener vil på nogle uddannelser blive omlagt fra online eksamen til mundtlig eksamen med fysisk fremmøde

Du kan nu orientere dig i en opdateret eksamensplan for uddannelserne på Aarhus BSS – planen findes her på studieportalerne i menuen under ”Eksamen” og ”Eksamensplaner” og er gældende fra 18. maj 2020. Vær opmærksom på, at planerne opdateres løbende og, at der tages forbehold for ændringer.

 

Er du i tvivl om afviklingen af dine eksamener, eller har du spørgsmål til din situation, er du velkommen til at kontakte Aarhus BSS Student services eller Studievejledningen på Aarhus BSS.

Hvordan afholdes det mundtlige forsvar på bachelorprojekter, specialer og andre opgaver med mundtligt forsvar?

Er fristen for at aflevere din opgave/projekt/speciale 1. maj eller senere, skal du op til et mundtligt forsvar af din opgave over Zoom.

Er afleveringsfristen for din opgave/projekt/speciale i april måned, kan du vælge imellem at få en karakter på baggrund af den skriftlige opgave eller at gå op til et mundtligt forsvar. Det mundtlige forsvar vil foregå over Zoom.

Kan jeg søge om forlænget tid til eksamen pga. corona-situationen?

Nej, der tildeles i udgangspunktet ikke længere tid til eksamen alene på baggrund af coronasituationen. Du kan læse mere om, hvilke forhold der kan ligge til grund for en dispensation til forlænget tid til eksamen på din studieportal under ”Studievejledning” og ”Dispensation”.

Bachelorprojekter og andre frie opgaver

Jeg er i gang med mit bachelorprojekt, men har problemer på grund af corona-situationen – hvad skal jeg gøre?

Du skal først og fremmest kontakte din vejleder for at få hjælp til at færdiggøre dit bachelorprojekt inden for tidsfristen. Det kan for eksempel være hjælp med tilpasning af teori, metode, litteratur eller andre faglige justeringer.

Hvis corona-situationen giver dig udfordringer med at gøre dit bachelorprojekt færdigt til tiden, og vejlederen ikke kan hjælpe dig med at rette op på det, kan du søge om udskydelse af afleveringsfristen. Du skal i din ansøgning skrive, hvilke konkrete forhold der som følge af corona-situationen giver dig en forsinkelse.

Dit studienævn kan imødekomme ansøgninger om forlængelse. De vurderer helt konkret, hvordan du bedst bliver kompenseret for den tid, du er blevet forsinket som følge af de særlige omstændigheder omkring corona-situationen. Der kan med andre ord være tale om forlængelse fra nogle få uger til mere end en måned.

Her er eksempler på, hvad der kan begrunde en fristforlængelse under corona-situationen:

  • Manglende mulighed for at indsamle empiri, adgang til kildemateriale eller fortsætte laboratorieøvelser. Som dokumentation skal du vedlægge en bekræftelse fra din vejleder.
  • Deltagelse i nødberedskabet (varetagelse af kritiske samfundsfunktioner i forbindelse med corona-situationen). Som dokumentation skal du vedlægge bekræftelse fra dit arbejdssted.
  • Hvis du er hovedansvarlig for pasning af børn, som ikke kan sendes i skole eller dagtilbud. Som dokumentation skal du vedlægge en tro-og-love-erklæring  og en kopi af dit barns/dine børns sygesikringsbevis(er).
  • Længerevarende sygdom (fysisk og/eller psykisk) eller sygdom i nærmeste familie. Som dokumentation skal du vedlægge en lægeerklæring.

Indsend ansøgning om dispensation

Kan man få dispensation som gruppe til et bachelorprojekt?

Alle studienævn kan give fælles dispensation om fristudsættelse til en hel bachelorprojektgruppe, hvor en eller flere fra gruppen har været påvirket af corona-situationen.

I skal i jeres ansøgning skrive, hvilke konkrete forhold der som følge af corona-situationen giver jer en forsinkelse.

Studienævnene vurderer helt konkret, hvordan I bedst bliver kompenseret for den tid, I er blevet forsinket som følge af de særlige omstændigheder omkring corona-situationen. Der kan med andre ord være tale om forlængelse fra nogle få uger til mere end en måned.

Her er eksempler på, hvad der kan begrunde en fristforlængelse under corona-situationen:

  • Manglende mulighed for at indsamle empiri, adgang til kildemateriale eller fortsætte laboratorieøvelser. Som dokumentation skal vedlægges en bekræftelse fra din vejleder.
  • Deltagelse i nødberedskabet (varetagelse af kritiske samfundsfunktioner i forbindelse med corona-situationen). Som dokumentation skal vedlægges bekræftelse fra dit arbejdssted.
  • Hvis du er hovedansvarlig for pasning af børn, som ikke kan sendes i skole eller dagtilbud. Som dokumentation skal vedlægges en tro-og-love-erklæring  og en kopi af dit barns/dine børns sygesikringsbevis(er).
  • Længerevarende sygdom (fysisk og/eller psykisk) eller sygdom i nærmeste familie. Som dokumentation skal vedlægges en lægeerklæring.

Indsend ansøgning om dispensation

Specialer og masterafhandlinger

Jeg er i gang med mit speciale, men har problemer på grund af corona-situationen – hvad skal jeg gøre?

Du skal først og fremmest kontakte din vejleder for at få hjælp til at færdiggøre dit speciale inden for tidsfristen. Det kan for eksempel være hjælp med tilpasning af teori, metode, litteratur eller andre faglige justeringer.

Hvis corona-situationen giver dig udfordringer med at gøre dit speciale færdigt til tiden, og vejlederen ikke kan hjælpe dig med at rette op på det, kan du søge om udskydelse af afleveringsfristen. Du skal i din ansøgning skrive, hvilke konkrete forhold der som følge af corona-situationen giver dig en forsinkelse.

Dit studienævn kan imødekomme ansøgninger om forlængelse. De vurderer helt konkret, hvordan du bedst bliver kompenseret for den tid, du er blevet forsinket som følge af de særlige omstændigheder omkring corona-situationen. Der kan med andre ord være tale om forlængelse fra nogle få uger til mere end en måned.

Her er eksempler på, hvad der kan begrunde en fristforlængelse under corona-situationen:

  • Manglende mulighed for at indsamle empiri, adgang til kildemateriale eller fortsætte laboratorieøvelser. Som dokumentation skal du vedlægge en bekræftelse fra din specialevejleder.
  • Deltagelse i nødberedskabet (varetagelse af kritiske samfundsfunktioner i forbindelse med corona-situationen). Som dokumentation skal du vedlægge bekræftelse fra dit arbejdssted.
  • Hvis du er hovedansvarlig for pasning af børn, som ikke kan sendes i skole eller dagtilbud. Som dokumentation skal du vedlægge en tro-og-love-erklæring og en kopi af dit barns/dine børns sygesikringsbevis(er).
  • Længerevarende sygdom (fysisk og/eller psykisk) eller sygdom i nærmeste familie. Som dokumentation skal du vedlægge en lægeerklæring.

Indsend ansøgning om dispensation

Kan man få dispensation som gruppe til et speciale?

Alle studienævn kan give fælles dispensation om fristudsættelse til en hel specialegruppe, hvor en eller flere fra gruppen har været påvirket af corona-situationen.

I skal i jeres ansøgning skrive, hvilke konkrete forhold der som følge af corona-situationen giver jer en forsinkelse.

Studienævnene vurderer helt konkret, hvordan I bedst bliver kompenseret for den tid, I er blevet forsinket som følge af de særlige omstændigheder omkring corona-situationen. Der kan med andre ord være tale om forlængelse fra nogle få uger til mere end en måned.

Her er eksempler på, hvad der kan begrunde en fristforlængelse under corona-situationen:

  • Manglende mulighed for at indsamle empiri, adgang til kildemateriale eller fortsætte laboratorieøvelser. Som dokumentation skal vedlægges en bekræftelse fra din vejleder.
  • Deltagelse i nødberedskabet (varetagelse af kritiske samfundsfunktioner i forbindelse med corona-situationen). Som dokumentation skal vedlægges bekræftelse fra dit arbejdssted.
  • Hvis du er hovedansvarlig for pasning af børn, som ikke kan sendes i skole eller dagtilbud. Som dokumentation skal vedlægges en tro-og-love-erklæring og en kopi af dit barns/dine børns sygesikringsbevis(er).
  • Længerevarende sygdom (fysisk og/eller psykisk) eller sygdom i nærmeste familie. Som dokumentation skal vedlægges en lægeerklæring.

Indsend ansøgning om dispensation

Projektorienteret forløb

Mit projektorienterede forløb er blevet afbrudt, og jeg mangler derfor at bestå ECTS i forårssemestret

Der vil være flere muligheder for at indhente ECTS på AU i dette semester. Vi anbefaler, at du undersøger om:

  • du har gennemført nok af dit projektorienterede forløb til, at du kan bestå dele af det. Hvis du har gennemført ca. 40 % af de krævede timer i dit projektorienterede forløb, og er du i stand til at opfylde de øvrige krav i form af rapport mm., vil det være muligt at bestå halvdelen af de ECTS, som forløbet er belagt til.
  • der er relevante kurser på AU Summer University, som du kan tilmelde dig. Ansøgningsfristen for første runde er 1. april 2020. Herefter vil der være åbent for anden runde i tilmeldingsperioden 1.-5. maj.  Her kan du læse mere om kurserne på AU Summer University.  
  • du kan blive tilmeldt en individuel skriftlig opgave på din uddannelse. Du kan få et overblik over de muligheder, der er på din uddannelse for en individuel skriftlig opgave. Tilmeldingen til individuelle opgaver sendes til kandidat.bss@au.dk og skal ske senest den 3. april.
  • Der er august-fag på din uddannelse, som du kan tilmelde dig i tilmeldingsperioden 1.-5. maj. Her kan du få et overblik over august-fagene.  

 

Kontakt studievejledningen på BSS, hvis du er i tvivl om dine muligheder eller har spørgsmål til din situation.    

Udveksling

Jeg har planlagt et udvekslingsophold i efteråret 2020. Kan jeg komme afsted?

Vi forventer, at studerende, som har planlagt et udvekslingsophold i efteråret 2020, kan gennemføre opholdet som planlagt, men situationen ændrer sig hele tiden, og AU opfordrer derfor studerende til at holde sig løbende orienteret om udviklingen i rejsevejledninger - både hos deres værtsinstitution og i Udenrigsministeriets rejsevejledning (www.um.dk) for det pågældende land. Skulle det alligevel ikke blive muligt for studerende at tage på udveksling, er det muligt at blive hjemme og tage semestret på AU i stedet. Det vil ikke være muligt at blive tildelt en alternativ udvekslingsplads. Det skyldes dels, at det potentielt kan dreje sig om mange studerende, der skal omplaceres, og dels at det ikke er muligt at forudsige, om en eventuel ny destination også vil blive ramt af coronavirus. Foreslår dit værtsuniversitet at udskyde dit ophold fra efteråret 2020 til foråret 2021, og er det muligt i din studieordning, kan dette være en mulighed. Kontakt din internationale koordinator for nærmere dialog.

Hvis dit udlandsophold bliver aflyst, vil vi hjælpe bedst muligt med at afklare, hvordan du bliver tilmeldt kurser på AU i efteråret 2020. AU vil her udvise størst mulig fleksibilitet inden for gældende rammer. 

Særligt for efter- og videreuddannelse

Jeg læser på en deltidsuddannelse på Aarhus BSS – gælder udmeldingerne omkring aflyst undervisning etc. også mig?

Ja, deltidsstuderende er også omfattet og der arbejdes på at tilbyde alternative undervisningstilbud. Fra mandag den 16. marts påbegyndes trinvis omlagt undervisning og fjernundervisning. Hold dig opdateret via dine kurser i Blackboard. Her vil din underviser holde dig orienteret om, hvordan undervisningen vil blive omlagt de kommende uger.

Kan jeg få personlig vejledning og hjælp til mit studie (trivsel, studieplanlægning, dispensationer etc.)?

Ja, du er velkommen til at sende en mail eller booke en samtaletid hos en af vores studievejledere på efter-og videreuddannelse. I øjeblikket vejleder vi pr. telefon, Skype og mail. Du kan finde vores kontaktinformation her

Kan jeg stadig tilmelde mig fag til efteråret via selvbetjeningen?

Vi forventer, at tilmeldingsperioden for studerende på efter- og videreuddannelsen fortsat vil være 1. april -1. juni. Du vil blive informeret via Blackboard, såfremt der kommer nye frister.

Kan du ikke finde svar på dine spørgsmål i"AU FAQ'en" eller "FAQ for Aarhus BSS-studerende", så er du velkommen til at kontakte os.

Kontakt Aarhus BSS Student Services

Hos Aarhus BSS Student Services kan du få vejledning, sparring og hjælp, hvis du har praktiske og administrative spørgsmål om din uddannelse.

Når du henvender dig på mail, skal du bruge din AU-mail (studienummer@post.au.dk). Husk at oplyse dit fulde navn og studieretning.    

Kontakt din studenterstudievejleder

Studenterstudievejlederne kan desværre ikke træffes via telefon og ved personligt fremmøde, så længe universitetet er lukket. Men de besvarer hver dag mails, og I er meget velkomne til at skrive til dem.

Hvis du har spørgsmål, skriv til:

Når du henvender dig på mail, skal du bruge din AU-mail. AU’s mailsystem er et sikkert system, og det giver dig den bedste beskyttelse af dine personlige oplysninger.

Det er også derfor, vi altid sender svar på din henvendelse til din AU-mail.

Studie- og trivselsvejlederne ved Aarhus BSS

Du er velkommen til at kontakte studie- og trivselsvejlederen for din uddannelse. Vi besvarer mail og telefonopkald på alle hverdage inden for normal arbejdstid.

Når du henvender dig på mail, skal du bruge din AU-mail. AU’s mailsystem er et sikkert system, og det giver dig den bedste beskyttelse af dine personlige oplysninger.

Det er også derfor, at vi altid sender svar på din henvendelse til din AU-mail.


Studieinformation

24.06.2020 | Studerende

Aarhus BSS byder studerende velkomne tilbage på campus

Fra onsdag 24. juni åbner Aarhus BSS op for, at I efter behov kan vende tilbage til campus. Vi glæder os meget til at byde jer velkomne igen i universitetets fysiske rammer.

18.06.2020 | Studerende

Exemption for the reexams

Do you need an exemption for the reexams? Remember to apply for exemption as early as possible!

02.06.2020 | Studerende

Til dig, der dimitterer fra AU: Kom til virtuel jobmesse

Afslutter du din uddannelse til sommer, eller er du for nylig dimitteret fra AU? Så kom til den virtuelle jobmesse Danish Academic Job Fair 2020 tirsdag d. 16. juni 2020 kl. 13.00-15.30, hvor du måske kan møde din kommende arbejdsgiver.

Kontakt Aarhus BSS Student Services

Hos Aarhus BSS Student Services kan du få vejledning, sparring og hjælp, hvis du har praktiske og administrative spørgsmål om din uddannelse.

Når du henvender dig på mail, skal du bruge din AU-mail (studienummer@post.au.dk). Husk at oplyse dit fulde navn og studieretning.    

Kontakt din studenterstudievejleder

Studenterstudievejlederne kan desværre ikke træffes via telefon og ved personligt fremmøde, så længe universitetet er lukket. Men de besvarer hver dag mails, og I er meget velkomne til at skrive til dem.

Hvis du har spørgsmål, skriv til:

Når du henvender dig på mail, skal du bruge din AU-mail. AU’s mailsystem er et sikkert system, og det giver dig den bedste beskyttelse af dine personlige oplysninger.

Det er også derfor, vi altid sender svar på din henvendelse til din AU-mail.

Studie- og trivselsvejlederne ved Aarhus BSS

Du er velkommen til at kontakte studie- og trivselsvejlederen for din uddannelse. Vi besvarer mail og telefonopkald på alle hverdage inden for normal arbejdstid.

Når du henvender dig på mail, skal du bruge din AU-mail. AU’s mailsystem er et sikkert system, og det giver dig den bedste beskyttelse af dine personlige oplysninger.

Det er også derfor, at vi altid sender svar på din henvendelse til din AU-mail.