Kom til workshop: Vil du have bedre trivsel i dit studieliv?

ONSDAG 9/3, kl. 13-15: For alle førsteårsstuderende ved institut for Molekylærbiologi og Genetik.

Workshoppen består af korte oplæg, øvelser (individuelle og parvis) samt dialog i plenum. Deltagerne bliver præsenteret for forskellige værktøjer, der kan bidrage til øget studietrivsel.

TID: Onsdag d. 9. marts kl. 13.00-15.00
STED: Det Skæve Rum, Fysisk Institut - 1525-626

PROGRAM:

• 13.00-13.10:  Introduktion
  • 13.10-13.40:  Valg og forventninger
    Hvordan kan du prioritere og planlægge din tid, så du får mere overskud og overblik i hverdagen? Hvordan kan du være mere opmærksom på dine egne mentale behov?
  • 13.40 – 14.10:  Trivsel og balance
    Hvad er din motivation for at studere? Hvordan tilpasser du dit studieliv til dine behov? Hvordan kan du blive bedre til at balancere din tid og energi, og dermed tage større ansvar for at etablere det studieliv og den studiehverdag, der passer til dig?
  • 14.10-14.20:  Pause
    Der serveres kaffe/the og kage
  • 14.20- 14.40: Stress; En naturlig reaktion på belastning
    Hvilke stresssignaler skal du være opmærksom på? Hvad kan du selv gøre for at forebygge og håndtere stress? Hvordan skaber I sammen en åbenhed overfor at tale om forventninger og stress?
  • 14.40-15.00 Studiemiljø og læring
    Hvorfor er pauserne vigtige for, at du kan lære bedst muligt? Hvordan skal dit nye semester se ud, så du lærer og trives bedst?