Hvad skal Danmark leve af om ti år?

12.01.2005

En række kendte, visionære personer kommer med spændende bud på en højaktuel strategikonference 3. marts, "Kreative virksomheder – Danmarks fremtid?", der er arrangeret af Handelshøjskolen, Danmarks Radio og Centralværkstedet

Hvad skal Danmark leve af om ti år? Det bliver hverken gammeldags industriproduktion eller erhverv udelukkende baseret på teknologi.

- Det handler derimod om kreativitet, innovation og viden inden for f.eks. design, mode, underholdning, film, spil/software og mange andre kreative industrier. Og uanset om vi kalder fremtidens samfund for vidensamfund, netværkssamfund eller innovationssamfund, er der behov for at få gennemtænkt alternativerne til fortidens industrielle erhvervsliv, understreger professor og ekspert i innovativ forretningsudvikling Anders Drejer fra Institut for Ledelse.

Derfor har Strategy-Lab sammen med Danmarks Radio og Centralværkstedet arrangeret en meget spændende og højaktuel strategikonference, hvor en række visionære personer kommer med deres bud på, hvad Danmark skal leve af i fremtiden. Konferencen, "Kreative virksomheder – Danmarks fremtid??", foregår torsdag den 3. marts på Centralværkstedet i Århus.

Fremtidens samfund

Selv om temaet er innovativ forretningsudvikling, bliver der også plads til en visionær debat om fremtidens samfund. I debatten deltager borgmesteren i Århus Louise Gade, chefredaktør for Nordjyske Medier Ulrik Haagerup, rektor for Kaospiloterne Uffe Elbæk, informationschef i Danske Bank Morten Albæk og socialdemokraten Christine Antorini.

Konferencen omfatter andre utraditionelle indslag. Hotelejer René Knudsen fortæller om traditionelle rammer og ny kreativitet på Centralværkstedet, og direktør Simon Evans, Creative Clusters i England, giver en række internationale eksempler på kreative virksomheder og regioner.  

LIL


Denne nyhed er også blevet bragt i Handelshøjskolens nyhedsbrev til pressen nr. 47, den 11. januar 2005.