Studieinformation

Sidste chance! Bliv Exchange Buddy på Aarhus BSS og gør en forskel

Vil du vise universitetet og Aarhus som studieby frem for nye internationale udvekslingsstuderende samtidig med, at du udvider dit internationale netværk og får relevant erfaring til dit CV? Så bliv frivillig Exchange Buddy for udvekslingsstuderende i efterårssemesteret 2023!

Nu er det sidste chance for at nå at tilmelde sig Buddy-programmet organiseret af Aarhus BSS i efterårssemesteret 2023. Skynd dig at gribe chancen for at blive en del af et fedt fællesskab og få sproglige og interkulturelle kompetencer på CV’et. Du har mulighed for at gøre en kæmpe forskel for de nye internationale udvekslingsstuderende.

Hvad får du ud af at være Exchange Buddy?

• Du kan møde studerende, der studerer dér, hvor du gerne selv vil på udveksling eller har været på udveksling.
  • Du udvider dit internationale netværk.
  • Du forbedrer dine interkulturelle og sproglige kompetencer.
  • Du bliver en del af et fællesskab med andre studerende.
  • Du tager ansvar og får relevant praktisk erfaring på dit CV.

Hvad indebærer det at være Exchange Buddy?

• Sammen med andre frivillige får du medansvar for at hjælpe en gruppe af nye udvekslingsstuderende på Aarhus BSS med at få en god start i Aarhus og på AU.
  • Du kontakter de studerende inden ankomst til Danmark.
  • Du introducerer de studerende til studielivet på AU.
  • Du deltager i sociale arrangementer, bl.a. i Intro Week onsdag, torsdag og fredag i uge 34.
  • Du er tilgængelig for spørgsmål før og under introugen.

Din hjælp vil betyde rigtig meget for os og for de internationale studerende.

Du kan læse mere om Exchange Buddy programmet og tilmelde dig her.

Deadline er på søndag d. 28. maj 2023 til midnat.

Hvis du har nogle spørgsmål til Exchange Buddy programmet, er du altid velkommen til at kontakte os på vores mail bss.international@au.dk.

Vi håber, at du har lyst til at deltage!

De bedste hilsner
Aarhus BSS International