Overgang fra MACC til CM SC i 2020

Hvis du har søgt ind på MACC i 2019, men gerne vil starte på kandidatuddannelsen i Strategic Communication (CM SC), har du mulighed for det i 2020. Denne løsning gælder kun for studerende med en bachelorgrad i Marketing and Management Communication fra Aarhus Universitet.

Sådan gør du:

  1. Søg ind på MACC pr. 1. marts
  2. Følg MACC-uddannelsen i det akademiske år 2019-2020 med nogle ændringer (vælg mulighed 1 eller 2, se nedenfor)    
  3. Søg ind på CM SC før 1. marts 2020 og få meritoverførsel for de fag, du har afsluttet i 2019-2020.
  4. Færdiggør din kandidatuddannelse som planlagt i 2021.

Overgang fra MACC til CM SC i 2020

Da CM SC-uddannelsen er forpligtet til at være meget lig MACC-uddannelsen, er der flere måder, hvorpå du kan skifte fra MACC til CM SC. Det kan for eksempel være at tage nogle af de nye fag som en del af et udlandsophold eller sommerskole samt sikre, at du har den nødvendige meritoverførsel for at kunne skifte. Vi anbefaler dog to muligheder, der kan gøre overgangen så gnidningsfri som muligt.

Mulighed 1:

Mulighed 2:

  • Efteråret 2019: Tag alle MACC-fag, men erstat ‘Corporate Communication’ med ‘Organisational Theory’.  
  • Foråret 2020: Erstat ‘Stakeholder Relations’ med ‘Brand Management in Theory and Practice’ Kontakt venligst studieadministrator Tina Aronro (kandidat.bss@au.dksenest den 5. november 2019 og meddel, at du ønsker at erstatte faget ‘Stakeholder Relations’ med faget ‘Brand Management in Theory and Practice’ i foråret 2020. Husk venligst at oplyse dit navn og studienummer.    
  • Efteråret 2020: Du skal blot tage 20 ECTS-point (f. eks. praktik) ELLER tage valgfag for 20 ECTS-point i udlandet
  • Foråret 2021: Tag faget ‘Corporate Communication’ samtidig med dit speciale (dvs. du tager 40 ECTS-point på det semester).

Mulighed 1

1. SEMESTER MACC    

2. SEMESTER MACC   
 

3. SEMESTER CM SC   

4. SEMESTER CM SC
   

Scientific Methods (10)    

Stakeholder Relations (10) 

Erstattet med: 
Brand Management in Theory and Practice (10)    

Valgfag/Praktik/
Udveksling (20)    

Speciale (30)    

Corporate Communication (10)     

Corporate Communication
 in Change and
 Crisis Situations (10)    

Strategic Management of
Organisations from a
Communicative Perspective (10)    

Social Media Communication,
Innovation
and Management (10)    

Organisational Theory (10)

Mulighed 2

1. SEMESTER MACC    

2. SEMESTER MACC   
 

3. SEMESTER CM SC   

4. SEMESTER CM SC
   

Scientific Methods (10)    

Stakeholder Relations (10) 


Erstattet med: 
Brand Management in Theory and Practice (10)         

Valgfag/Praktik/
Udveksling (20)    

Speciale (30)    

Corporate Communication (10)       
Erstattet med:
Organisational Theory (10)            

Corporate Communication
in Change and Crisis Situations (10)    

Strategic Management of 
Organisations from a
Communicative Perspective (10)        

Social Media Communication, Innovation
and Management (10)    

Corporate Communication (10)

Bemærk venligst: