AU aflyser skriftlige eksaminer 4. januar

Efter morgenens melding fra politiet om, at al unødig udkørsel frarådes, aflyser AU skriftlige stedprøver i Aarhus og Herning i dag. Nu arbejdes der på højtryk på at finde nye datoer til eksaminerne.

Aflysning af eksamener sker kun i yderst sjældne tilfælde. Derfor var det også Aarhus Universitets melding i går, at universitetet ville gennemføre skriftlige tilsynsprøver i dag for dem, der havde mulighed for at møde frem. Men her til morgen har politiet frarådet al unødig udkørsel foreløbigt frem til kl. 14, og efter rådgivning fra Østjyllands Politi har universitetet set sig nødsaget til at aflyse/udskyde de skriftlige stedprøver i Aarhus og Herning i dag torsdag den 4. januar 2024. Dette sker af hensyn til studerendes og eksamensvagters sikkerhed, fortæller vicedirektør Anna Bak Maigaard:

”Jeg beklager meget over for studerende og medarbejdere, at vi har stillet dem i udsigt, at de kunne gå til eksamen som planlagt i dag. Vi har til det sidste ønsket at fastholde muligheden for at afholde eksamen, men vi er i en situation, hvor vi må vurdere situationen time for time. Vi kan ikke sidde politiets rådgivning overhørig. Nu arbejder vi på højtryk på at kommunikere ud til studerende og finde nye tidspunkter for de aflyste eksaminer.”

Alle studerende, der skal til eksamen i dag, får direkte besked i deres AU-mail.