Du har et valg - stem nu!

Hvilke medstuderende skal sidde i dit lokale studienævn, akademiske råd og i AU’s bestyrelse? Det er du med til at bestemme, når du stemmer til universitetsvalget. Stem nu og frem til torsdag den 11. november kl. 16.00.

Brug din demokratiske ret. Med få klik på din computer er du med til at sikre, at studerende også er med til at bestemme på Aarhus Universitet.

I år kan du som studerende stemme til dit lokale studienævn, akademiske råd og AU’s bestyrelse. Og der er god grund til at stemme, for det er vigtige emner, som bliver drøftet i de forskellige råd, nævn og udvalg på Aarhus Universitet. Studienævnene udarbejder fx forslag til studieordninger, sikrer, at der bliver fulgt op på undervisningsevalueringen og godkender eksamensplaner.

Sådan stemmer du

• Log på www.au.dk/valg med dit AU-id og adgangskode
  • Når du er logget ind, kan du se, hvad du kan stemme til, og hvem du kan stemme på
  • Du kan stemme elektronisk i valgperioden fra den 8. november kl. 9.00 til 11. november kl. 16.00.

Ved årets universitetsvalg er der også valg for ph.d.-studerende. Læs om, hvad du kan stemme til som ph.d.-studerende

Valgresultatet bliver offentliggjort i starten af uge 46 på au.dk/valg.

Vil du vide mere?