Eksamen: Udvalgte kurser tager hul på det nye fælles eksamenssystem WISEflow

Snart går vintereksaminerne i gang, og i år skal en række studerende for første gang afvikle deres eksaminer i WISEflow - AU’s kommende fælles system til digital eksamen. Du får besked i din AU-mail, hvis det gælder dig.

Er dit kursus med i soft launch-fasen, får du direkte besked i din AU-mail. Foto: AU Foto

Fra foråret 2024 skal alle eksaminer på Aarhus Universitet afvikles i det digitale eksamenssystem WISEflow. Systemet afløser Digital Eksamen på alle fakulteter undtagen Aarhus BSS, der i forvejen bruger WISEflow.

Allerede her til vinter vil en række studerende på udvalgte kurser på tværs af AU skulle bruge WISEflow, når de skal op til eksamen. Det sker inden den fulde udrulning – en såkaldt ”soft-launch”. Da funktionaliteten i det nye fælles WISEflow er en smule anderledes end det WISEflow, man bruger i dag, er udvalgte kurser på Aarhus BSS også med i den første fase.

• Er du studerende på et kursus, der er med i soft launch-fasen, får du direkte besked i din AU-mail.
  • Er dit kursus ikke med i soft-launch-fasen vil du få mere information om WISEflow i din AU-mail løbet af foråret 2024 – i god tid før eksamen. Her vil du også få mere information om, hvad du skal være opmærksom i forhold til dit materiale i Digital Eksamen og det nuværende WISEflow.
  • Er du studerende på Aarhus BSS, og er dit kursus ikke med i soft-launch-fasen, skal du benytte fakultetets eksisterende WISEflow-løsning.

Plan for udrulningen af WISEflow

• December/februar 2024: Udvalgte vintereksaminer afvikles i det nye fælles WISEflow
  • Forår 2024: Opsamling på soft-launch-fasen
  • Forår/sommer 2024: Det nye fælles WISEflow rulles ud på tværs af AU