Få indflydelse på dit studie – stem til universitetsvalget

Brug din stemmeret og få indflydelse på, hvem der skal sidde i dit studienævn, i dit akademiske råd og i universitetets bestyrelse. Du kan stemme nu og frem til torsdag den 24. november kl. 16.00.

Universitetsvalget løber fra mandag den 21. november til torsdag den 24. november 2016.

Har du tænkt på, hvilke fordele der er ved at deltage aktivt i universitetsvalget og sætte dit kryds ved en god kandidat? Når du sætter dit kryds, peger du samtidig på den kandidat, som skal repræsentere dig og dine interesser i fx dit studienævn. I år kan du som studerende stemme til AU's bestyrelse, akademiske råd og studienævn. Ph.d.-studerende kan desuden stemme til Ph.d.-udvalg.

Find din kandidat i oversigten på valg-hjemmesiden. Læs om de studenterpolitiske kandidater.

Sådan stemmer du

Du kan stemme elektronisk i valgperioden den 21. november kl. 9.00 til 24. november kl. 16.00. Start med at logge ind på systemet med dit CPR-nummer og din adgangskode til Selvbetjeningen (mit.au.dk). Valgresultatet vil blive offentliggjort mandag den 28. november på au.dk/valg.

Klik her og stem!

De gør en forskel

Det er vigtige emner, som bliver drøftet i de forskellige råd, nævn og udvalg. I studienævnene udarbejder de fx forslag til studieordninger, sikrer at der bliver fulgt op på evalueringen af undervisningen og godkender eksamensplaner. Og på dagsordenen til bestyrelsesmøderne er fx universitetets budget og strategi og de generelle udviklingstendenser i uddannelsespolitik.

Se tre videoer, hvor studerende fortæller om, hvordan de igennem deres arbejde i bestyrelsen, i de akademiske råd og i studienævnene er med til at gøre en positiv forskel til gavn for deres medstuderende.

Studienævn:

Akademisk råd:

Bestyrelsen:

Læs mere om de forskellige råd, nævn og udvalg på valghjemmesiden.

Vil du vide mere?

• Gå ind på hjemmesiden au.dk/valg
  • Kontakt valgsekretariatet på valg@au.dk eller 8715 3325, hvis du har spørgsmål