Ny søgemulighed på AU Library: find offentliggjorte studenterprojekter

Nu kan du som studerende finde offentliggjorte studenterprojekter, når du søger i bibliotekssystemet i AU Library / Det Kgl. Bibliotek.

Du kan finde specialer, masterafhandlinger, bachelorprojekter samt semesteropgaver fra KU, RUC og AU. Dvs. de opgaver, som de studerende har givet biblioteket tilladelse til at vise.

Studenterprojekterne er afleveret ved forskellige studieretninger ved universiteterne.

Sådan gør du:

Der er flere veje ind til den nye søgemulighed. Du kan f.eks. vælge at gå via linket ”Studenterprojekter” på https://library.au.dk/:

Eller du kan anvende det direkte link til den nye søgemulighed.

Bemærk:

For at få adgang til elektroniske specialer m.m. fra AU, skal du:

1. Være logget ind i bibliotekssystemet som studerende eller ansat ved AU OG
  2. Være på AU Eduroam eller AU’s VPN

Husk også, at du skal henvise til studenterprojekter, ligesom du henviser til alle andre kilder i din opgave. Det gælder også, hvis du bruger dine egne projekter på tværs af fag.

Læs mere om kildehåndtering her: