Nyt ansigt, nye navne: AUs brandingstrategi klar til implementering
Retningslinjer for og vejledning om AUs nye brandingstrategi ligger nu klar.

Retningslinjerne for, hvordan man gebærder i forhold til AUs nye brandingstrategi, er udførligt beskrevet her. Siden beskriver blandt andet, hvordan og hvornår de forskellige enheder betegnes på dansk og engelsk. Her kan du finde de officielle navne for fakulteterne, institutterne og de nationale centre.
På hjemmesiden kan du også finde skabeloner til PowerPoint, breve, visitkort og logoer samt vejledning i, hvordan man bruger dem og/eller bestiller dem.
En meget væsentlig pointe er, at det er Aarhus Universitet, som skal fremhæves – hverken forskergruppe, institut eller fakultet. Det vil sige, at når man som forsker præsenterer sig for pressen, er det med ens fulde titel og navn efterfulgt af ”Aarhus Universitet”. For eksempel: ”Professor i humangenetik Jens Jensen, Aarhus Universitet.”
Principperne
De fem overordnede principper for brandingstrategien er:
1. Vi skal styrke det fælles AU-brand som platform for alle.
2. Vi skal skabe et rummeligt brand.
3. Vi skal løsrive brandet fra organisationen.
4. Vi skal prioritere strategisk.
5. Vi skal alle bidrage til brandingprocessen, og det er ledelsens ansvar at fastlægge de overordnede rammer.
En mere udførlig beskrivelse af principperne kan læses her.