Vil du på Summer School med Circle U.?

Der er kurser for både bachelor-, kandidat- og ph.d.-studerende til sommer, når Circle U. gentager succesen med summer schools for studerende i hele Europa. Der er ansøgningsfrist til de første tre summer schools den 29. februar.

Circle U.'s Summer Schools giver dig mulighed for at dykke ned i et spændende fagligt emne sammen med andre studerende fra hele Europa. Foto: Colourbox

Igen i år tilbyder universitetsalliancen Circle U. en række Summer Schools for studerende på alle niveauer og fagområder fra hele Europa. I år kan bachelorstuderende blive klogere på klimavidenskab og -policy på Humboldt Universitetet i Berlin. Kandidatstuderende kan dykke ned i demokrati, politik og fattigdom på Oslo Universitet, mens global sundhed er emnet for kurset på belgiske UCLouvain, som er målrettet ph.d.-studerende.

Der er ansøgningsfrist til alle tre Summer Schools den 29. februar.

Kurserne er gratis for AU-studerende, og hvis du bliver optaget, kan du ansøge om et Erasmus-stipendie til at dække nogle af dine rejse- og leveomkostninger.

Når du ved, om du er blevet optaget, er du meget velkommen til at skrive til erasmus@au.dk for at høre mere om, hvordan du ansøger om et stipendie.

Endnu en sommerskole på vej

Den 1-5. juli er Aarhus Universitet vært for endnu en summer school. Her er temaet interdisciplinær forskning i korruption og andre områder, hvor data er svær at få adgang til.

Tilmelding til denne summer school åbner inden længe, og der vil være ansøgningsfrist den 12. april.

Målgruppen er ph.d.-studerende, men kandidatstuderende, som er på deres sidste år og i gang med at skrive speciale inden for korruption vil også kunne søge. De vil få tilbudt plads, hvis der er ledige pladser.