Udlandsophold for studerende på Institut for Byggeri og Bygningsdesign

Skal du afsted på Diplomingeniøruddannelsen i Bygning eller Bygningsdesign?

Du har mulighed for at tage på udlandsophold på dit 6. semester af diplomingeniøruddannelsen

Vær opmærksom på at du sideløbende hermed skal forberede dig til dit bachelorprojekt, i forhold til bl.a. gruppedannelse og projektbeskrivelse.

Hvis du vil læse videre på Civilingeniøruddannelsen Byggeri, skal du sørge for at have opfyldt de faglige forudsætninger indenfor matematik. Hvis du finder et matematikkursus på dit udvekslingsuniversitet, kan du derfor søge om at få merit for vores eget matematikkursus.

Skal du afsted på Civilingeniøruddannelsen i Byggeri?

Du har mulighed for at tage på udlandshold på dit 3. semester af civilingeniøruddannelsen på kandidatdelen.

Vi anbefaler, at du har gjort dig tanker om dit speciale inden du tager afsted på udlandsopholdet, samt holder dig for øje at specialet bør planlægges i løbet af dit tredje semester.

Du bør få forhåndsgodkendt en 5 – 10 ECTS ekstra kurser til udlandsopholdet i forhold til den planlagte varighed (typisk 30 ECTS). Mange studerende oplever nemlig at der opstår ændringer i den ønskede kursusplan pga. skemaoverlap og aflysninger, samt at disse ændringer først erfares når man er ankommet til den udenlandske institution.

Vælg den rette uddannelse i MoveON-databasen

Vær opmærksom på at vælge det korrekte "degree programme" inde i MoveOn Databasen.

• Bygningdesign = Bachelor of Architectural Engineering
  • Bygning (Diplomingeniør) = Bachelor’s Degree Programme in Civil Engineering
  • Byggeri BSC = Bachelor's Degree programme in Civil and Architectural Engineering
  • Byggeri MSc = Master of Civil and Architectural Engineering