Opbevaring og behandling af personfølsomme oplysninger

Retningslinjer for personfølsomme oplysninger

Når du arbejder med personfølsomme oplysninger, skal du følge bestemte retningslinjer.

Du kan få en grundig indføring i disse retningslinjer her på IT-supportens sider

Sådan opbevarer du personfølsomme oplysninger sikkert (VDI)

Hvis du skal arbejde med personfølsomme oplysninger i dit speciale, får du brug for at kunne opbevare data sikkert.

Institut for Folkesundhed tilbyder en virtual desktop interface (VDI) til sikker opbevaring og behandling af data, der indeholder personfølsomme oplysninger.

Følg denne manual for at komme i gang med VDI

Vær opmærksom på at du skal oplyse vejleder(e)s AUID i specialekontrakten til oprettelse af VDI.

Video om brug af VDI

På Brightspace finder du en video om VDI og IT-sikkerhed. Der er link til videoen på specialekurserne på sygepleje, optometri, sundhedsfaglig kandidat og folkesundhedsvidenskab.

Kontaktpersoner

Har du spørgsmål til VDI, er du meget velkommen til at tage kontakt til Christina Dahm (faglig kontaktperson) – eller din studie-/uddannelsesleder.

Hvis du har tekniske spørgsmål eller problemer med adgang mm., så skal du kontakte Health IT support.

Får du udleveret forskningsdata med personoplysninger til dit speciale?

Hvis du har lavet en aftale om at få udleveret forskningsdata med personoplysninger til dit speciale, skal du udfylde en blanket, som du, din vejleder og Institutleder underskriver.

Blanketten er kun til brug for specialer på Institut for Folkesundhed.

Sådan gør du:

• udfyld ovenstående online blanket
  • gem blanketten og send den pr. mail til PH Underskrifter. Skriv i emnefeltet: "Videregivelse af data - til underskrift"
  • du får herefter blanketten retur pr. mail fra institutleder

Samler du selv data ind eller får udleveret kvalitetssikringsdata, skal du ikke udfylde blanketten.