Arts Karriereuge 2021

Vi sætter fokus på karriere med en humanistisk uddannelse med inspirerende oplæg og Arts CompanyDating.

Fredag 26. februar 2021,  kl. 08:30 - 13:00

Zoom

Hele ugen vil der være fokus på, hvordan du som studerende på Arts kan bringe dig selv og dine kompetencer i spil hen mod dine fremtidige jobs.

Ugen vil være fyldt med inspirationsoplæg samt gode tips til, hvordan du tager kontakt til potentielle arbejdsgivere og så vil du hver dag - mandag til torsdag - kunne møde 8 virksomheder og organisatotioner, der alle er på udkig efter studerende til projektorienteret forløb, studiejob, projektsamarbejde og måske endda fuldtidsjob i sidste ende til Arts CompanyDating, der i år afvikles i en online og coronavenlig version.

// PROGRAM - FREDAG 26/2

8.30-9.00:

Morgentalk: Vil du have et studiejob?

Hvis du er på udkig efter et studiejob, så er dette Morgentalken for dig! Her kan du møde Cand+ og Studenterhus Aarhus, der på hver sin måde kan hjælpe dig nærmere drømmen om et studierelevant job, mens du er studerende.

9.00-12.00:

Spørg Arts Karriere

Denne formiddag kan du møde Arts Karriere, når vi holder åben karrierevejledning. Her kan du stille alle de spørgsmål, som du ikke har fået svar på i løbet af Arts Karriereuge. For eksempel: - Hvad gør jeg, hvis jeg er løbet tør for idéer om, hvor jeg kan være i projektorienteret forløb? - Hvordan tager jeg kontakt til en virksomhed, jeg er interesseret i at samarbejde med? - Hvad kan min uddannelse bruges til? - Jeg har spørgsmål til noget af det, jeg har oplevet i karriereugen. Kan I svare på det? - Og meget andet… Karrierevejledningen er åben for alle, og der kan være flere i Zoom-rummet af gangen. Du skal derfor være åben for at dele dine spørgsmål med andre, og samtidig vil du helt sikkert også få en masse med af at høre de andres spørgsmål.

12.15-12.45:

Middagstalk: Få 5 pointer om dit CV

DM & MA inviterer til to inspirationsindlæg om den gode ansøgning samt det brugbare CV. Din ansøgning og dit CV er en kommunikationsopgave – et samlet salgsbrev, hvor du først og fremmest skal skrive dig ind i jobbet og italesætte den værdi, du kan skabe for den givne organisation/virksomhed. Men hvordan gør man det i praksis? Få tips og tricks til dit CV, når DM/MA inviterer til det andet af to inspirationsindlæg.

Efter arrangementet kan du få sparring på dit CV, du skal blot blive i zoom-rummet.

// TILMELDING OG PRAKTISK INFO

Tilmeld dig og læs mere om Arts Karriereuge her