Emdrup: Få indsigt i arbejdet hos Danmarks Lærerforening

Onsdag 29. november 2017,  kl. 15:15 - 17:00

Emdrup, Vandkunsten 12, 1467 København K

Arts Karriere

Går du og er nysgerrig på, hvad en færdiguddannet lærer og kandidat i pædagogisk sociologi laver som skole- og uddannelseskonsulent hos Danmarks Lærerforening? Vi tager på besøg hos skole- og uddannelseskonsulent Mette Rønø for at få viden og indsigt om dette. Mettes arbejdsområder er: folkeskoleloven, folkeskolens formål, folkeskolens fag, lærerprofessionen, læreruddannelse og efter-/videreuddannelse for lærere.

”Danmarks Lærerforening er en partipolitisk uafhængig organisation, der har til formål at varetage medlemmernes pædagogiske, økonomiske og tjenstlige interesser, at styrke sammenholdet og at virke for udvikling af folkeskolen og de øvrige områder, medlemmerne beskæftiges ved.” Dette skriver de om sig selv på deres hjemmeside.

På besøget kommer vi til at høre om Mettes vej gennem uddannelser og jobs, og hvordan hun er nået til at arbejde som skole- og uddannelseskonsulent. Desuden får du indsigt i, hvordan hun har bragt sin uddannelse i spil, hvad hun laver hos Danmarks Lærerforening og hvad de ligger vægt på når de ansætter. Der er lagt op til dialog, så forbered 2-3 spørgsmål inden.

Vi mødes og samler vores spørgsmål til Mette kl. 15.15 ved det lille springvand, som er på pladsen foran Danmarks Lærerforening, som har adressen:  Vandkunsten 12, 1467 København K. Vi går derefter i samlet flok Danmarks Lærerforening kl. 15.30 og mødes med Mette.

Det er karrierekonsulent fra Arts Karriere i Emdrup, Nanna Heinø Mortensen, som facilliterer eftermiddagen.

Deltagerantallet er på max 15 studerende, så husk hurtig tilmelding. Der er rift om pladserne.

Vi glæder os til at se dig!

// TILMELD DIG HER //