Professionsuddannet akademiker

Har du en professionsbachelor og er i gang med en kandidat, så har du en særlig kompetenceprofil. Hør mere om hvordan du kan bringe dette i spil og hvilke overvejelser, du kan gøre dig i forhold til din fremtidige karriere.

Mandag 1. marts 2021,  kl. 15:15 - 17:00

Zoom

Dette arrangement er for dig, der studerer på ARTS med en professionsbaggrund (fx lærer, sygeplejerske, pædagog, socialrådgiver eller andet), og som er nysgerrig på job- og karrieremuligheder med en akademisk kandidatgrad? Med en professionsbaggrund har du en kombinationsprofil, hvor du kan koble din professionsbaggrund med et akademisk afsæt.

Hvad kan denne kombination?

Hvilke kompetencer kommer du ud med som dimittend?

Hvordan formidler du videre hvad din kombination kan?

Det ser vi nærmere på til dette arrangement.

Ud over at arbejde med koblingen mellem det professionsorienterede og akademiske, vil vi også gå ind i en snak om, hvordan du jobsøgningsstrategisk kan bevæge dig mod det arbejdsmarked, du ønsker.

Til arrangementet kommer du også til at møde to tidligere studerende fra Arts.

Gaute Lind Finsterbach blev uddannet pædagog i 2012 og kort efter begyndte han på Pædagogisk psykologi. Under studierne arbejdede Gaute som støtte-/kontaktperson, og efter han blev kandidat fik han job som specialpædagogik vejleder. Siden sommeren 2020 har han arbejdet som pædagogisk konsulent ved Dag- og botilbuddet Gefion.

Den anden tidligere studerende, du kommer til at møde til arrangementet, er Thorbjørn Wejdling. Han er uddannet folkeskolelærer og arbejdede 4 år som lærer, inden han begyndte at læse Pædagogisk antropologi i 2017. Nu arbejder han som underviser på læreruddannelsen på Københavns Professionshøjskole. Hør om Gaute og Thorbjørns tilgange til deres job og om, hvordan de trækker på viden og kompetencer opnået på både professionsbachelor og kandidat.

Arrangementet afholdes af en karrierekonsulent Mai-Lis Skotte fra Arts Karriere.

// TILMELDING

Tilmeld dig - klik her.

Bliver du forhindret i at deltage, kan du afmelde dig her.

// ZOOM

De kan tilgå arrangementet på zoom ved at klikke her.