Virtuelt virksomhedsbesøg: Formidlingscentret hos Vestforbrænding

Hvordan kan man som kandidat fra Arts arbejde med bæredygtighed hos et affaldsselskab?

Onsdag 21. april 2021,  kl. 15:15 - 16:30

Zoom

I hele april sætter vi spot på humaniora i den grønne omstilling og til dette arrangement kan du deltage i et online virksomhedsbesøg hos Formidlingscentret hos Vestforbrænding – Danmarks største læringsmiljø inden for affald, genanvendelse, genbrug, cirkulær økonomi, klima og miljø.

Du kommer til at møde Andreas Hansen, som ansat som formidlings- og udviklingskonsulent. Andreas har en baggrund som folkeskolelærer og blev kandidat fra pædagogisk sociologi i 2018. Han vil fortælle om sin vej gennem uddannelse og job, om sit engagement i den bæredygtige omstilling og hvordan han landede jobbet hos Vestforbrænding. Du får også indsigt i, hvordan Andreas har bragt sine uddannelser og erfaring i spil og hvad han helt konkret laver hos Vestforbrænding.

Du kommer også til at møde formidlingschef Marie Krogh-Nielsen. Hun vil give dig et indblik i formidlingscentrets arbejde med læringsforløb for folkeskoler, erhvervsskoler, gymnasier m.m. og hvilke kompetencer der lægges vægt på, når der ansættes nye medarbejdere ved Formidlingscentret. Hun har selv en kandidat i kultur og formidling fra SDU, og den kan sammenlignes med kandidaten i æstetik og kultur på AU. Man kan altså også ende som formidlingschef på Vestforbrænding med den baggrund.

Virksomhedsbesøget er en del af arrangementsrækken Humaniora i den grønne omstilling. Du kan se de øvrige arrangementer her: Arts Karrieres arrangementer

//TILMELDING

For at tilmelde dig arrangementet, klik her.

Bliver du forhindret i at deltage, kan du afmelde dig her, så en anden kan få pladsen.

// ZOOM

Vi sender link til Zoom to timer før arrangementet, så det er vigtigt du tilmelder dig.

Har du ikke modtaget linket, skal du kontakte os på mail: karriere.arts@au.dk