Studieportaler

Afgangsprojekt (HD 2. del)

På sidste semester af HD 2. del skal du skrive et afgangsprojekt, der udgør 15 ECTS. Afgangsprojektet kan ses som ”dit svendestykke”. 

Tilmelding til Afgangsprojektet

Tilmeldingsperiode

Skal du skrive Afgangsprojektet i:

  • forårssemesteret, skal du tilmelde dig i perioden fra 1. oktober - 1. november.
  • efterårssemesteret, skal du tilmelde dig i perioden og 1. april - 1. maj.

Sådan tilmelder du dig

  1. Log på mitstudie.au.dk  
  2. Gå til 'Genveje til selvbetjening' og klik på 'STADS'.
  3. Gå til ’Undervisning’ -> ’Tilmeld’. Her finder du en tilmeldingsblanket til Afgangsprojektet.
  4. Udfyld tilmeldingsblanketten

Når du er tilmeldt, vil din tilmelding står som ”under behandling” i STADS.

Find hjælp og vejledning til at bruge STADS

Er du startet på en HD-specialisering før 2021, som ikke længere bliver udbudt af os, skal du i stedet tilmelde dig Afgangsprojektet ved at sende en mail til evu.bss@au.dk.

Du skal have bestået alle dine fag for at kunne skrive dit Afgangsprojekt

Du tilmelder dig Afgangsprojektet i semesteret, før du starter på det, men hvis du mangler at bestå fag og ikke består manglende fag senest i reeksamensperioden før det semester, du er tilmeldt Afgangsprojektet, vil din tilmelding blive annulleret. 

Fristen for at bestå alle øvrige fag er, når karakteren fra reeksamen bliver registreret i marts (hvis du er tilmeldt Afgangsprojektet om foråret) og september (hvis du er tilmeldt Afgangsprojektet i efteråret). Hvis du ikke består manglende fag i reeksamensperioden, vil du blive afmeldt Afgangsprojektet efter at semesteret er gået i gang. 

De fleste fag/eksamener udbydes kun én gang om året. Du kan derfor risikere, at dit Afgangsprojektet bliver udskudt op til et år, indtil du har mulighed for at tage reeksamen og bestå alle dine fag.
 

Afmelding af Afgangsprojektet

Hvis du har bestået alle dine fag og har tilmeldt dig Afgangsprojektet og semesteret er i gang, har du ikke mulighed for at framelde dig eksamen uden at bruge et eksamensforsøg. 

Regnskab og økonomistyring

Aarhus

Afgangsprojektet skal skrives med udgangspunkt i en konkret erhvervsøkonomisk problemstilling med hovedvægt på økonomistyring og/eller eksternt regnskab samt med inddragelse af andre fagmoduler.

Du kan finde kursusbeskrivelsen i kursuskataloget.  

Afgangsprojektets omfang er:

  • 1 persons afgangsprojekt: 45 sider
  • 2 personers afgangsprojekt: 60 sider

Forår 2025 tidsplan

23.01.2025: Frist for indsendelse af emneforslag beskrevet på ca. 2 A4 sider til iben@mgmt.au.dk

Primo februar: Studiekoordinator tildelser vejledere, og I får besked via mail.

25.02.2025: Frist for godkendelse af endelig problemformulering hos vejleder.

01.05.2025 kl. 12.00: Frist for aflevering

Medio maj-medio juni 2025: Mundtlig eksamen (forsvar)

Efterår 2025 tidsplan

21.08.2025: Frist for indsendelse af emneforslag beskrevet på ca. 2 A4 sider via link i Brightspace.

Primo september: Tildeling af vejleder.

17.09.2025: Frist for godkendelse af endelig problemformulering hos vejleder

19.11.2025 kl.12.00: Deadline for aflevering

Primo december 2025 - medio januar 2026: Mundtligt eksamen (forsvar)

Herning

Udover tilmelding til faget i STADS selvbetjening, skal du registrere et emne og en vejleder ved at udfylde denne blanket.

Når afhandlingen uploades på WISEflow, skal der som en del af processen tilkendegives, om afhandlingen må offentliggøres. Husk, at I selv er interesserede i at finde inspiration i andres afhandlinger.

Fagbeskrivelsen til faget kan findes ved at slå op i kursuskataloget.

Forår 2025 tidsplan

  • Frist for fremsendelse af emne og vejlederønske: 19. januar 2025
  • Tildeling af vejleder: senest d. 28. januar 2025
  • Frist for aflevering af afhandling:  5. maj 2025 kl. 12.00 via WISEflow. 

Efterår 2025 tidsplan

  • Frist for fremsendelse af emne og vejlederønske: 13. august 2025
  • Intro til praktisk seminar og afhandling: 25. august 2025 kl. 17-19
  • Tildeling af vejleder: senest d. 26. august 2025
  • Frist for aflevering af afhandling:  19. november 2025 kl. 12.00 via WISEflow. 

Business

Aarhus

Forår 2025

Tirsdag den 17. december 2024 kl. 17.15 ‐ ca. 18.30, lokale: 2624-E1: Infomøde om afgangsprojektet v/HD-koordinator Ann-Kristina Løkke Møller.

13.01.2025: Frist for indlevering af ”overordnet” emne (problemtype og også gerne virksomhed/virksomhedstype) samt evt. ønske om vejleder. Oplysningerne sendes til Lisbeth Widahl, liw@mgmt.au.dk.

Ultimo januar 2025:Tildeling af vejleder (der gives besked via den studerendes AU-mail). Herefter kan vejleder kontaktes, og arbejdet med afgangsprojektet kan gå i gang.

01.05.2025 kl. 12.00: Frist for aflevering af afgangsprojektet

Medio-ultimo maj: Mundtlig eksamen/forsvar

Efterår 2025

Tidsplan for efteråret 2025

18. august 2025: Frist for indlevering af overordnet emne (problemtype og også gerne virksomhed/virksomhedstype) samt evt. ønske om vejleder. Oplysningerne sendes til Lisbeth Widahl Christensen, liw@mgmt.au.dk

Ultimo august 2025: Tildeling af vejleder (der gives besked via AU-mail). Herefter kan vejleder kontaktes, og arbejdet med afgangsprojektet kan gå i gang.

3. december 2025 kl. 12.00: Frist for aflevering af afgangsprojektet i WISEflow.

Medio december-primo januar: Mundtlig eksamen (forsvar).

Tilmelding til reeksamen

Hvis du ikke afleverer eller ikke består bruger du et forsøg og skal selv tilmelde dig reeksamen der ligger i den næste ordinære eksamenstermin. Du tilmelder dig ved at sende en mail til evu.bss@au.dk 

Tilmeldingsfrist:

  • 8. januar, hvis du vil aflevere i forårssemesteret
  • 8. august, hvis du vil aflevere i efterårssemesteret.

Du vil blive tilmeldt undervisningen igen uden betaling og vil blive koblet på Brightspace.

 

Adgang til OneDrive

Når din sidste karakter er registreret, lukker din adgang til OneDrive. Du skal derfor sørge for at overføre dine filer fra OneDrive inden adgangen lukker.

Det er ikke muligt at genåbne adgangen til OneDrive, når først du har afsluttet din uddannelse på AU.