Eksempler på fagpakker for studieretningen Matematik

Som studerende på Matematikindgangen må du ikke vælge fagpakker i matematik. På hjemmesiden http://www.nat.au.dk/default.asp?id=9493&la=DK finder du en liste over godkendte fagpakker for studerende på Matematikindgangen.

Ønsker du at opnå undervisningskompetence (=faglig kompetence) i et gymnasiefag, som f.eks. fysik, skal du tage sidefag i dette gymnasiefag. Sidefaget har et omfang på 90-120 ects; se i øvrigt også afsnittet 'Gymnasielærer'. Hvis du ønsker at tage et sidefag udenfor naturvidenskab, så kontakt studievejlederen for at få det nøjere planlagt.

To fagpakker i statistik og sandsynlighedsteori

Her er et eksempel, hvor du tager to fagpakker i sandsynlighedsteori og statistik. Følger du denne plan, må du flytte kurserne Differentialligninger, Kompleks Funktionsteori og Videnskabsteori fra 2. til 3. år. Til gengæld tager du kurset Målteori allerede 2. år. Kurset Sandsynlighedsteori 1.1 kan ækvivalensvurderes med kurset Reel Analyse.
De indgående fagpakker er: Fundamental statistik 1, Fundamental sandsynlighedsteori. Vælger du disse fagpakker, får du adgang til både kandidatuddannelsen i matematik og kandidatuddannelsen i statistik.

En fagpakke i sandsynlighedsteori

Her er et eksempel, hvor du kun tager èn fagpakke. Bemærk, at du tager kurset Målteori allerede på 2. år. Alle matematikkurserne på 3. år er valgfri, så de nævnte kurser er derfor blot et forslag.
Den indgående fagpakke er: Fundamental sandsynlighedsteori.

var auSkipStart=""; var auSkipSlut="";

Hvis du efter 2. studieår ønsker at få adgang til kandidatuddannelsen i statistik efter afsluttet bacheloruddannelse, kan dette foregå ved at du vælger individuelt tilrettelagt fagpakker i sandsynlighedsteori og statistik på 3. studieår.

Fagpakker i fysik med start i 1. kvarter på 2. år

Her er en model for, hvordan du kan placere fysik i et omfang af to fagpakker (60 ECTS) under bachelorstudierne, hvis du starter på fysikken i 1. kvarter på 2. år.
De indgående fagpakker er: Grundpakke i fysik (hvor det valgfri modul er Eksperimentel fysik og Videnskabsteori (5 ECTS)) samt dele af Overbygningspakke i fysik og Afsluttende sidefagspakke i Fysik.
Til sidefag i fysik mangler: Atom- og molekylfysik (5 ECTS), Eksperimentelle øvelser (5 ECTS), Kerne- og partikelfysik (5 ECTS), Eksperimentel Skolefysik og Formidling (10 ECTS) og Numerisk Fysik (5 ECTS), i alt 30 ECTS.

Fagpakker i datalogi med start på 1. år

Her er en model for, hvordan du kan placere to fagpakker i datalogi i dit bachelorstudium, hvis du starter på datalogien allerede på 1. år som omtalt i Afsnit 1.3.
De to indgående fagpakker er: Programmering, Supplering til obligatorisk program i datalogi; her er kurset Operativsystemer (5 ECTS) i fagpakke nr. 2 dog er udskiftet med kurset Programmeringssprog (5 ECTS).

Fagpakker i kemi med start i 1. kvarter på 2. år

Her er en model for, hvordan du kan placere fagpakkerne Organisk kemi (pånær kurset Anvendt spektroskopi (10 ECTS)) og Fysisk kemi i dit bachelorstudium samt støttefagene i fysik, hvis du starter på kemien i 1. kvarter på 2. år. Følger du denne plan, må du flytte kurserne Kompleks Funktionsteori og Videnskabsteori fra 2. til 3. år.
De indgående fagpakker er som sagt:

• Organisk kemi
  • Fysisk kemi, hvor Uorganisk analytisk kemi og miljøkemi indgår på det valgfri 10 ECTS kursus' plads

Til sidefag mangler:

• Anvendt spektroskopi (10 ECTS)
  • Almen biokemi (5 ECTS)
  • Kemiske undervisningsforsøg (5 ECTS)
  • 2 af de 6 valgfri kurser nævnt ovenfor (Kurset Uorganisk analytisk kemi og miljøkemi er allerede valgt) var auSkipStart=""; var auSkipSlut="";